I feel as if I am a surrealist. I find my subjects within the depths of the mind where, unlike the surrealists and historical meta physicists I do not find disturbing tensions nor distressing images. I simply investigate universal values such as beauty, energy and positive emotions. I search for vital and rewarding forms.
Hello everyone!
In the last years I took the decision to take a break from the internet (except Facebook, where I keep in touch with my fans and fellow painters, you can check it up here).
But now I'm back, with many new artworks I made in these year ...
Il problema non è cosa dipingere ma come dipingere diminuendo il più possibile il ruolo del critico a favore della testimonianza diretta dell'opera dove il dipinto non rappresenta, ma è.
Con la pittura non intendo rappresentare oggetti ma essa stessa è un oggetto privo di vincoli di una concezione dell'arte come imitazione della natura la quale per me è solo uno stimolo alla creatività . Ho osservato parecchie opere espresse nell'ambito delle correnti contemporanee. Non mi sarebbe difficile "aderire" ad una di queste recenti istanze artistiche come la Transavanguardia o il Graffitismo.
Ma il mio è un carattere tendenzialmente individualist
I LOVE your art, it's exactly the kind of thing I'm into. Big bright happy colours, nature and beautiful flowers. Thank you, you are absolutely amazing and I will be buying one of your prints for myself on canvas for my birthday very soon