Shop Forum More Submit  Join Login
Photo Studies - 10 by YuyuMk2 Photo Studies - 10 by YuyuMk2
An other day an other Daily photo study xD
Add a Comment:
 
:iconillusses:
illusses Featured By Owner Oct 21, 2017  Student Digital Artist
How much time did it take you to make this? You seem pretty fast at your work~
Llama Emoji-03 (Sparkles) [V1] 
Reply
:iconyuyumk2:
YuyuMk2 Featured By Owner Oct 22, 2017  Hobbyist Digital Artist
It takes me around 2~3h for each =)
My goal is to draw as fast as possible when doing those with e deadline of 3/4h. It teaches me to go straight to the goals and it makes me start to get some automatism when it comes to my processes =)
Reply
:iconillusses:
illusses Featured By Owner Oct 22, 2017  Student Digital Artist
Wooow that's freakin fast!
I took me at least 2 days to finish a piece~ I dunno maybe because I procrastinate too much xD
It's a nice goal though~~ 
Reply
:iconyuyumk2:
YuyuMk2 Featured By Owner Oct 23, 2017  Hobbyist Digital Artist
Oh it took me a lot of time too when i started xD It's just that i started to put a time limit and i learned to work faster to get more things done before the time run out =)
I think it's a great way to see what parts of the process can be avoided and things !
Reply
:iconillusses:
illusses Featured By Owner Oct 23, 2017  Student Digital Artist
Nicee~ I should really learn from you about this and that!
I take way too much time to finish an art, it really bugs me sometimes. sigh~~
And yeahh I'd love to know what I do wrong too and try to fix that mistake!
FriskLA 
Reply
:iconyuyumk2:
YuyuMk2 Featured By Owner Oct 23, 2017  Hobbyist Digital Artist
I find it hard to explain what is good and wrong about other ppl's drawing xD there are soooo many particularities that ppl add to their drawing because it's just something they like or find appealing and then when you tell them "this thing isn't right" it's irrevelant because it's something they did on purpose =) 

It's like, lots of ppl used to tell me my characters always have some big hips that seems wrong, and, i know it's sometimes wrong but i just like how it looks xD It's just that, my eyes actually like them that way when i draw so i don't change xD

But otherwise if someone asks me on a particular matter, i can still give my opinion yeah ! Even tho i'm not a pro xD
Reply
:iconillusses:
illusses Featured By Owner Oct 23, 2017  Student Digital Artist
Ahh so I guess there's actually no right and wrong in an art?
What they look like reflects on the artist's taste and preferences~
So you can't judge it base on your own taste then~~?
I think so? xD

Haha don't mind what others said~~ Just draw those hips the way you want! xD
Aww don't say that! Even if you're not a pro, I can already say that you're a great artist!!
My eyes don't lieeeee~
Italy (Globe Dance) [V2] 
Reply
:iconyuyumk2:
YuyuMk2 Featured By Owner Oct 24, 2017  Hobbyist Digital Artist
Yeah ! That's what i mean xD

But yep ! Now i just draw those hips i like and i don't care too much xD As long as there're still some ppl to say that they're ok, theeeeen it means it's somehow still okay !

Thanks a lot for your words ! I'll work hard so one day i can finally call myself pro and things xD
Reply
(1 Reply)
:iconstarcrecy:
starcrecy Featured By Owner Oct 21, 2017
omg its so amazing <3
Reply
:iconyuyumk2:
YuyuMk2 Featured By Owner Oct 21, 2017  Hobbyist Digital Artist
Thank you ! (๑˃ᴗ˂)ﻭ
Reply
Add a Comment:
 
×

Featured in Collections




Details

Submitted on
October 21, 2017
Image Size
4.1 MB
Resolution
3000×3000
Link
Thumb

Stats

Views
31
Favourites
10 (who?)
Comments
13
×