xgod-0's avatar

C4D Tutorial To :Crash Burn:

88 48 65K (1 Today)
By xgod-0   |   
Published: December 11, 2004
© 2004 - 2020 xgod-0
After a few people asked I finally decided to contribute and write a tutorial to one of my pieces called :Crash Burn:. Its aimed at beginer to mid range c4d users, As you will see somtimes I will go into depth and other times I will qucily walkthough bits. I also apoligize for bad spelling and gramma, both are not parts of my finer skills.
This ones a bit long but thats mainly due to my rambling, This is my first writtin tutorial and its kinda writing how I do my conversational tutorials with people. Oh and if it gets a bit skecty towards the end its becuase I was on and off the phone for a few hours while writting parts. And just ignore the bad layout and bad attempt at makin it look good, the important part is what containted within ;)

Also just a note, let me know if you use this to create somthing, I would be glad to take a look at what you create. and also feel free to add this to your site if you would like, Just let me know please.

There was also somthing else I wanted to say but I forget right now, If i remember I will add it later, Enjoy
*Edit* Oh yeah, If you have any trouble in any part, please note me, or leave a comment and I would be happy to try and explain it better.
Image size
1000x8500px 1.31 MB
Comments48
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
EkiBonDon's avatar
EkiBonDonHobbyist Interface Designer
)
MaximilianYuen's avatar
MaximilianYuenHobbyist Digital Artist
thanks for share.
Curpz's avatar
THANKS for share Man! THIS IS VERY STUNNING!
BezalelDesignStudios's avatar
Im a newbie, doing good so far, but what is and where do I find the way to do the small bevel and small extrude? Id so appreciate any help, I'm sure it's super simple. Thanks!!!
eN-1's avatar
what c4d are you using? My version has no option for subdivide under structure nor a crumple tool.
tactimus's avatar
tactimusHobbyist Photographer
ahh I figured it out, for those of you with newer version its under Structure > Set Point Value then go from there should be able to find Crumple.
tactimus's avatar
tactimusHobbyist Photographer
I dont see a crumple option anywhere, nor do I see an edit surface. what v of c4d you use? sweet technique tho.
aFxIPuLsE's avatar
i dont have the crumple tool?
Deviously-Pink's avatar
Deviously-PinkStudent Interface Designer
I'm pretty sure I'm retarded. xD My first time using C4D and I cna't find subdivide under Structure. @.@
devilslut's avatar
hey dude, no matter what i try i cant find the crumple tool, stops me in my tracks right at the beggining? any idea on whats going on?
skuttler's avatar
cheers for the tutorial. I'm just a beginner and found it really good and easy to follow. :)
drift-Angel's avatar
drift-AngelHobbyist General Artist
Can i please have permission to post your tutorials in hidden-designers.com with a link back to your DA profile or any link you desire?
xgod-0's avatar
I give my permission, Thank you for asking. Just a link to my profile is fine. Cheers :salute:
xgod-0's avatar
Cheers buddy, thanks for the heads up
Brukhar's avatar
yup, figured you'd want to know where your stuff is being linked to from :)
TheNer's avatar
Hey, I'm using C4D 10... or something like it.
the structure 2 first actions does'nt exist or unable to work in my version.
any shortcut keys? [hotkeys?]
thanks N'y ways.
and you realy need to work on your English... XD
[didn't ment to insult you though]
xgod-0's avatar
hmm now your going back a ways bud, do you mean the crumple step?
Napomdeath's avatar
Sweet tutorial, the only thing I had trouble with is the crumple effect because I guess my version doesn't have it.
xgod-0's avatar
Thanks buddy, glad it was handy
NDKayJah's avatar
NDKayJahProfessional Digital Artist
lol... a tutorial for abstract randomness... c'mon...
xgod-0's avatar
It was mostly for a friend, who I promised I would help. I'm not precise enough to write a tut on somthing decent.
I only just checked who you where, and buddy love your work. Your robot fella is just tops.
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In