tchaikovsky2's avatar

Land ahoy!

By tchaikovsky2
68 Favourites
35 Comments
4K Views
Ahh, freedom and adventure. Probably the most important things to have in life. Other than health.
They keep you sane and full of will to live.
I only have one of these. The second happens very rarely. But it does happen.
And this thought makes me happy.

Love? Love is overrated. And prevents freedom.


Also, a gift for me mom, that.



This is one of my older ideas. It's been around on my Casio Super Systemizer for about five years.

t2blah:
Ugh! For the first time ever, I had to resort to matte painting something! :doh:
I always try to avoid that, since I find it to be a bit of a cheat, considering the piece was supposed to be 3D.
But alas - I had serious problems with RAM usage here (heavily tessellated water, 1500 trees - each around 1200 polys, detailed character with several 4k textures [true, I could downsize the textures, but... I don't know why I didn't do that]).

Anyway, fancy a guessing game? What was painted on? :eyes:
Hey, nobody won! The only thing that was painted on, was the hair! And even not entirely, since I had a geometric hair object rendered, and just painted on it to make it look like actual hair. :aww:
IMAGE DETAILS
Image size
1920x1080px 2.22 MB
Published:
© 2012 - 2021 tchaikovsky2
Comments35
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
NurBoyXVI's avatar
Please submit 4K Res to; :icon4khaven:

Much Appreciated. Thanks You!
tchaikovsky2's avatar
Oh, sorry, but that won't be possible.
Like I said in the description, I couldn't render it at a higher res, so this is as high as it gets. ^^;
But I appreciate your interest, thank you. :la:

Also, excuse my late reply. :paranoid:
NurBoyXVI's avatar
No worries, dude. :hug:
If you ever do, your always welcome to shocase your 4K at :icon4khaven: :D

Peace! :peace:
Faerie-s's avatar
It looks awesome!!! Love the colours and the feel! the light is really emotive :) Lovely style :D
tchaikovsky2's avatar
WHEE, COMING SEVERAL MILLENIA TOO LATE TO REPLY, WHEEE! :la:
No, wait, it's just two months.

Anyway, THANKS! :dummy: Though I keep feeling as if something is missing in this piece, I JUST HAVE NO IDEA WHAT AND WHY. :iconstaresplz:
Faerie-s's avatar
lol!

pleasure :) Mmmmmmm... the thing that is missing iiiiiissss.... well.. its difficult to say :P but maybe some DOF would help give it an extra dimension :D
tchaikovsky2's avatar
Hello, I am super-late again. How is being elderly treating you? :la:

While some DOF might be nice, I think it would destroy the sense of this piece, as both the girl and the island are important, and shouldn't be blurred out.
I was thinking about maybe some more objects, but that would ruin the composition. Not to mention, I wouldn't know WHAT to add here. :XD:

Yeah, Imma just leave it as it is anyway, SO THAT IT IS A REMINDER OF HOW OFTEN I MAKE THINGS WRONG. :lol:
Faerie-s's avatar
sup :) Im super late too XD Well... being elderly is odd, I'm iven in an 8-5 job now ^_^

All those are very valid points and I concure :D

Hahaha! As all artists do XD
yachiru-fukutaichou's avatar
Już mówiłam, że kocham u Ciebie takie prace jak z książki lub bajki? :iconblueheartplz:
tchaikovsky2's avatar
Wydaje mi się, że tak. Albo coś w tym rodzaju. :paranoid:

Tak czy inaczej, bardzo się cieszę, że Ci się podobają! :la:
Piegoose's avatar
Is this a painting? Or is this some 3d thing? Awesome pic!! :D
tchaikovsky2's avatar
Haha, it's a 3d thing. :dummy:

Thanks! :la:
Piegoose's avatar
lol you must have a Nasa computer, and no prob! =P
Quaisor's avatar
tchaikovsky2's avatar
Why thank you kindly! :iconisaylaplz:
ngageman's avatar
WOW... stary, chylę czoła. Twój sprzęt musi być nieziemski by to udźwignąć. Wygląda jak namalowane. Co do zgadywanki powiedziałbym albo balia albo dziewoja w balii.
tchaikovsky2's avatar
Haha, dzięki wielkie! :iconlawooplz:

A jedyna nieziemska rzecz w moim sprzęcie to procesor - sześciordzeniowy AMD Phenom II. RAMu mi brakuuuuujeeeee!!! :crying:
4gb to za mało na takie sceny. Musiałem renderować w dwóch passach. :lol:

A co do zgadywanki, to pudło & pudło! :trollface:

Za chwilę zmienię opis i wyjawię co domalowałem. :aww:
ngageman's avatar
Hmmm... w pewnym sensie odgadłem:) (mówiłem że dziewoja-dziewczyna), chyba że włosy są ex-terytorialne i nosi peryukę...
tchaikovsky2's avatar
No, prrrraaawie. :XD:
LACardozaRojas's avatar
Fantastic digital art!
tchaikovsky2's avatar
Hewcka's avatar
tchaikovsky2's avatar
Sye216's avatar
Oooh, dat lighting. :la: The water looks great, though if I were to guess, I'd say that maybe the foam/wave crests were matte painted? They look a little odd (kinda like spots or static), but I don't know enough about 3D modeling to know if that's a possible effect of the modeling or not. :paranoid:
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In