Shop Forum More Submit  Join Login

Mature Content

This content is intended for mature audiences.


or, enter your birth date.*


Month

Day

Year*
Please enter a valid date format (mm-dd-yyyy)
Please confirm you have reviewed DeviantArt's Terms of Service below.
* We do not retain your date-of-birth information.
This is my rendition of Alex Kapranos (lead singer of Franz Ferdinand).
Add a Comment:
 
:iconscotchqueen:
scotchqueen Featured By Owner Dec 20, 2009   Traditional Artist
One word:


SEXY
Reply
:iconsolitary-agent:
Solitary-Agent Featured By Owner Mar 6, 2008  Hobbyist General Artist
Always loved this - I remember when you posted it on S_T!
Reply
:iconceltes:
celtes Featured By Owner Oct 7, 2005
Really good pic! Franz are awesome!
Reply
:iconsalembabe88:
Salembabe88 Featured By Owner Aug 17, 2004   Writer
i love Franz Ferdinand so i love this...awesome job...
Reply
:iconcafferine:
cafferine Featured By Owner Aug 16, 2004  Student
I have to fave this. I love Alex Kapranos.

I am in love with this piece.
Reply
:iconferrero-angel:
Ferrero-Angel Featured By Owner Aug 16, 2004
I tried to avoid the dangerous sexyness of this drawing for days and days, but it just kept coming back to haunt my dreams... Ohh, damn you Alexander Kapranos!!! Damn you and your utter animal magnetism!!! Damn you spinizuey!!! Damn you for so well portraying Alex's animal magnetism!!!

Errr... well, yes... Now that THAT'S over :o Very nice clean linework, and of course, good use of zee colour orange ;) And more importantly, you've really brought Alex down to his raw core and shown the essential parts that make him so recognisable. I especially love the hair ( for some reason, in my house, we call it "the swipe") and his pouty lips. Good job, and you have admirable taste in music ;)
Reply
:iconorianaborealis:
OrianaBorealis Featured By Owner Aug 7, 2004  Hobbyist General Artist
Found the link to this from the livejournal Alex Kapranos community...
And I all I can say is, sex-tastic. RIP that shirt off, Alex! :+fav: Perty colors.
Reply
:iconhoneyskitty:
honeyskitty Featured By Owner Jul 16, 2004
Fantastic,nice 70s feel and great realistic-kinda feel too.
He is lovely here and it took you a lot of qork obviously
+fave :D
Reply
:icon-hoshiko-:
-hoshiko- Featured By Owner Jul 9, 2004
That's really nice. Has a nice 70's feel to it! hmm. but great yeah! ^_^
Reply
:iconsammich:
sammich Featured By Owner Jul 8, 2004  Hobbyist Digital Artist
Wow. This is really cool. I love that song too. Well that song and "Michael". He looks very sexy in that pose.
Reply
:iconniyoyin:
niyoyin Featured By Owner Jul 6, 2004
A very retro ish look to it. i don't know the guy tho!
Reply
:iconkurotenshi:
KuroTenshi Featured By Owner Jul 5, 2004
Is the album really that good? I've heard their debut song...it's pretty cool.

I like the technique and the methods you used to produce this pic. Alex looks real sekzi in it~ The figure is perfect. I'm thinking I like the hand and his hair the most. And the brightness and vividness of the background is awesome.
Reply
:iconspinizuey:
spinizuey Featured By Owner Jul 5, 2004  Hobbyist Traditional Artist
Thank you so much for the comments and compliments! xD

Is the album really that good? Hmm... my answer is yes. And since you imply that you like "Take Me Out", chances are you'll enjoy the album in it's entirety. ^^ (it's one of those albums where you find yourself humming tunes from it all the time.. lol)
Reply
:iconheartattackgasm:
heartattackgasm Featured By Owner Jul 5, 2004
(followed the link from the LJ Franz community)
*sighs and goes into orgasmic convulsions* Ooooh, Alex...so sexy!

Hehe, it's great. Love the background, very Franz colors (now we're defining colors by bands) and I think you hit his features, especially the lips and his hair, right on. Absolutely gorgeous. <3
Reply
:iconswdreamwvr:
SwDreamWvr Featured By Owner Jul 5, 2004
Nice work! The line work well bringing the attention to him and he does look very sexy XD
Reply
:iconninjabetter:
ninjabetter Featured By Owner Jul 5, 2004
Hell yeah!! :heart: Awesome composition!!

I need to go out and buy the CD! :D
Reply
:iconfayli:
Fayli Featured By Owner Jul 5, 2004
Alex...OH MY GOD.

Wow it's really great, you make him look so sexy :heart:
Reply
:iconlizmun:
Lizmun Featured By Owner Jul 5, 2004  Hobbyist General Artist
You sound like you had alot of fun making this! Love the use of warm colors here! The lines bring all the attention to him.
And yes.. he is indeed sexy...
*makes a note to head on over to the music store sometime this week* :XD:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
July 5, 2004
Image Size
316 KB
Resolution
600×835
Mature Content
Yes
Link
Thumb

Stats

Views
995
Favourites
22 (who?)
Comments
18
Downloads
353