ShadouKitsune's avatar

sk-fanart-TTA

0 Favourites
14 Comments
352 Views
I probably should have used a reference picture for this character cause I haven't seen the show he's from in years. Don't know (or recall) who he is? Well its Roderick Rat from Perfecto Prep on Tiny Toon Adventures.

ugh... I really need to work on this perspective... meh... I'm not perfect but it was worth a shot.

[EDIT-IN]Wiki helped me get the name of the character. Now I guess I'll have to edit it later on the drawing... my mistake.

© 1990 Warner Bros.
IMAGE DETAILS
Image size
534x641px 308.26 KB
Published:
© 2008 - 2020 ShadouKitsune
Comments15
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
mgg121288's avatar
Rubella: :drool: :nosebleed: :worship:
DCLeadboot's avatar
I never heard of that guy... looks pretty good! :giggle:
ShadouKitsune's avatar
lol well here, I'll provide you a short character briefing off Wikipedia:

Quote Wikipedia:
Roderick and Rhubella Rat are a pair of spoiled rich rats that attend Perfecto Prep, a rival school to Acme Looniversity. Roderick and Rhubella are nasty alter egos and rivals to Babs and Buster, who are often outdone and outwitted by the bunnies in sporting events and various other activities. At one point Roderick refers to Buster as "Mr. No Money Bunny" while Rhubella refers to Babs as Buster's "No Money Honey" (perhaps a further cementing of Buster and Babs being a couple). Roderick is a male, gray rat and Rhubella is a female, orangery-brown rat. Ironically, Roderick is voiced by Charlie Adler and Rhubella is voiced by Tress MacNeille, who voiced Buster and Babs. They speak with a snooty tone, similar to Thurston Howell, III and Eunice "Lovey" Wentworth Howell from Gilligan's Island.
DCLeadboot's avatar
Hmmm, sound like a right pair, don't they... :hmm:
ShadouKitsune's avatar
Well the least they are outsmarted by Babs and Buster eh?

X3 Must be kind of funny for the voice actors to argue with themselves heh
DCLeadboot's avatar
Heh, yeah! I never really saw any of those cartoons with them in, so I wouldn't know... but yeah. They get funny moments like that.

Like in "On the Beat", Norman Wisdom plays his Pitkin persona - who wants to be a policeman in this story... he also plays the Italian criminal mastermind and has to fight a double of himself at the end! :XD:
And in "Prince of Egypt", the guy playing the voice of Moses also plays the voice of God - so during the burning bush sequence, he's talking to himself! :giggle:
BillyTheCat128's avatar
I think you did a very good job! ;)
Really cute too! :D
ShadouKitsune's avatar
Thanks Billy ^^ I think its actually one of the first times I have drawn a rat that isn't a character of a friend X3
BillyTheCat128's avatar
Lupus1's avatar
nice job man
ShadouKitsune's avatar
Lupus1's avatar
DeckardCanine's avatar
When I saw "TTA" in the title, I figured out who it was, tho I didn't know his name. He wasn't usually naked, was he?
ShadouKitsune's avatar
I forgot his name because its been almost 20 years since I watched the show X3 and no, he usually was well clothed because he was one of the wealthy in the show.
mgg121288's avatar
Unless he currently secretly likes to streak as a pass-time during a vacation or something. :rofl:
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In