Shop Forum More Submit  Join Login
Dili na angay mahadlok by Pharan Dili na angay mahadlok by Pharan
Ibukha imohang mga mata, anak.

Gipanganlan ka ug Haliya,
sunod sa ngalan sa diwata sa bulan
ug manalipod sa mga baye.

Moabot ang adlaw nga ikaw 'sab ang motubag sa tu-aw sa mga tawo,

ug ang kining tubaga, mahimong abtik .




(what's that all about? I dunno.. just some... crazy... cheesy thing)

Finally, I can call this done. The hair... I gotta say.. the hair... the angle of the hair... it gave me a heck of a time... and in the end, I wasn't able to do much about it.

The rest of the pic was fun though. I had fun doing the clouds and the grass. Wanted to put some palm tree silhouettes in the background but I was worried it might mess up the perspective hints.

But it's also when I'm doing things like this that I wish I had a faster system. Dealing with a 500mb PSD is not fun. xD

Haliya *kathrynlayno
Drawing me

WHEW! Just in time for Katsh's birthday. :D




----------------------------




Translation:
Open your eyes, child.

You have been named Haliya,
after the goddess of the moon
and protector of women.

The day will come when you too will answer the cries of the people,

and this answer shall be swift.



I drew her again:
Add a Comment:
 
:iconsehika:
sehika Featured By Owner Jan 15, 2011
THIS IS AWESOME. The perspective is very well presented. :love:

i didnt know u speak cebuano. O_O.
*now wondering who u are..
Reply
:iconpharan:
Pharan Featured By Owner Jan 15, 2011  Student General Artist
* is figment of your imagination *woooohhhhhh*~~ *
Reply
:iconsehika:
sehika Featured By Owner Jan 15, 2011
lol. xDDD
Reply
:iconarchvermin:
archvermin Featured By Owner Jan 5, 2010
Sweet
Reply
:iconchaos-bringer23:
chaos-bringer23 Featured By Owner Jul 9, 2009
That's a pretty awesome pic. :D
nice work on the perspective,
i like how you painted the sky
and her expression..

i'm trying to learn Binisaya
cuz my relatives always talk in that
language, but i only understand it a
little. D: LOL
Reply
:iconadmiralbetas:
AdmiralBetas Featured By Owner May 12, 2009  Student Digital Artist
Excellent pic, Pharan.

The lineart looks very clean, and goes with the colors well. I also liked the line detail in the hair.

Little bit on the colors themselves- Orange works great here as an accent color. It helps to show off key points of the pic (center, swords, sword arm, etc.)
The other colors help to balance out the scene, making it more neutral. Tell 'em 'bout the color coordination, Martha!

Stewart: It's a good thing.

I like the perspective and pose too. They give the picture a foreboding, prophetic mood, which matches the description well.

All in all, a good pic
Reply
:icondeadxcross:
DeadXCross Featured By Owner Mar 19, 2009  Hobbyist General Artist
the colors. background. everything. epic
Reply
:iconfleng:
fleng Featured By Owner Mar 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
I mean, damn Deviantart the site btw lol,, :D
Reply
:iconfleng:
fleng Featured By Owner Mar 6, 2009  Hobbyist Digital Artist
lol I thought I commented on this damn devart.

Anyways love the facial/body markings, reminds me of Xam'd anime :)
Reply
:iconkikitue:
kikitue Featured By Owner Mar 4, 2009  Student General Artist
wow I likes it very much XD love the lighting you've portrayed :3

kikitue xx
Reply
:iconhubby-n-dad:
Hubby-N-Dad Featured By Owner Mar 2, 2009
Awesome piece, love the perspective.

And, the fact you did it as a gift makes it even better.
Reply
:iconpharan:
Pharan Featured By Owner Mar 5, 2009  Student General Artist
Thank you. Haha!

I dare not assume. We come from the same island and are both the children of doctors, but Katsh and I are seriously not that close.

But she's kind of my personal hero(ine) (not in an oh-i-think-you're-perfect-and-flawless-i-want-to-be-just-like-you kind of way) and I felt this was appropriate. :D
Reply
:iconhubby-n-dad:
Hubby-N-Dad Featured By Owner Mar 6, 2009
regardless of circumstance, a gift is a gift, very nice of you...
Reply
:iconkathrynlayno:
kathrynlayno Featured By Owner Mar 1, 2009  Professional General Artist
Salamat kaayo~ :hug:
Reply
:iconpharan:
Pharan Featured By Owner Mar 5, 2009  Student General Artist
wa'y 'blema.. :thumbsup:
Reply
:iconlayzkimchi:
layzkimchi Featured By Owner Mar 1, 2009
Yo! This is awesome! Is that title in tagalog? Sinong tatay mo!
Reply
:iconpharan:
Pharan Featured By Owner Mar 1, 2009  Student General Artist
Thanks, kimchi. Didn't know you were still alive. Haha!

Nah, it's the dialect of the middle regions called Binisayâ. Despite the Filipino official language being heavily based on Tagalog, more people and more regions in the Philippines use Binisayâ as their first language. (Plus it sounds less gay than Tagalog. XD)
Reply
:iconedges-project:
Edges-project Featured By Owner Feb 28, 2009  Hobbyist General Artist
I must say : Great job !
Reply
:iconstitches777:
Stitches777 Featured By Owner Feb 28, 2009  Student General Artist
Don't worry about the hair, man. Most people won't even notice it. They'll be in awe over the rest of the picture. ;D
Reply
:iconlinitha:
Linitha Featured By Owner Feb 28, 2009  Professional Digital Artist
Kewlio
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 28, 2009
Image Size
207 KB
Resolution
1024×640
Link
Thumb

Stats

Views
2,209
Favourites
66 (who?)
Comments
20
Downloads
62