Deviation Actions

p-ond's avatar

M- E, R, C, Y.

Published:
By
34 Comments
2K Views
Don't cry mercy, there's too much pain to come.


Poor sad sack unicorn.

--
Redraw of:
  Sad Sack Unicorn by p-ond


I'd love crit on this if anyone has it
Image details
Image size
2111x2011px 1.31 MB
© 2014 - 2021 p-ond
Comments34
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
Bleskobleska-Yandere's avatar
p-ond's avatar
hey-stardust's avatar
transformation tuesday had me like
whitecrowes's avatar
Gorgeous work, lady. I love primarily-dark pieces, and you nailed this one. It's like the contemplative sadness that comes before rage, visualized. Love this so much. :heart:
p-ond's avatar
Thank you so much!! <33
Sirenatie's avatar
Miss seeing this kind of art from you <3
p-ond's avatar
I miss making it bruh i rly do
Will hopefully be back to making nice pieces like this soon :>> Thank you!
ailerozn's avatar
i know this is from a while ago, but i have to say-- this is too gorgeous! i love the details in the highlights especially and the shine in the coat. and it looks super realistic. i can't imagine how much time you put into this! i'm super impatient most of the time and i can't even finish a sketch! the hair is so nice because you didn't paint every strand yet it looks very real.
i think there are just 2 things w/ this: 1 is that the lower right leg seems kind of disconnected to the hip (or whatever is the hip in horses) and that the pose is a little off. here: sta.sh/01qf9ldnbwn9 <- i know that that pose isn't really what you were going for... maybe the horse seems a little unstable so both feet should be on the ground? i can't exactly pinpoint it. but you did a super great job and i srsly hope i can paint like this one day!!!! 
p-ond's avatar
Thank you so much! This piece by far is one of my faves and I'm so happy it's gotten such a good reception!
I've been irritated p/m since i drew this thing about those far legs tbf, i could not sketch them right no matter how much I tried x)
I had originally had a much larger crest muscle like that but on inspection it seemed like her neck would just be wayy long the way i drew it so I shortened it down a tad. One of my friends had nudged and nudged me to keep her back rounded but i kept it curved for aesthetics; a bad move probably because I agree, she looks so unnatural and contorted looking back xD
Thank you so much for the comments and redline! I'm absolutely not making the same mistakes again pfftf
HorseStockPhotos's avatar
this is adorable!!!
p-ond's avatar
Violetwolfe's avatar
wow. since when did you get to like professional masterpiece standard? because damn
because you wanted critique ill say a few things. basically I don't see whats wrong with the neck I think its a beautiful piece of work also that sneaky eye there oh my gosh I love it. I really like the way you've got a light source and reflected highlights :D
although, if you may, the pose does seem a little bit static? it might just be me but idk it looks like it should be a really dynamic pose but the overall art doesn't seem that fluid if you get me? I think maybe its something to do with the hind leg on the floor but i'm not too sure. besides, I wouldn't change anything because FRICKING AMAZING
and holy shit shitmer you can art
p-ond's avatar
u, u , u youuuuuuuuuuuuu
THE NECK IS NOT POSSIBLE THIS HORSE SHOULDNT BE ALIVE

yeah ugh i see what you mean though like the old one has 100x more movement but 100x more gross anatomy, such dialemma, 
idk what it is, i think it probably is the leg it's kinda awkward out there anyway

but UGH thank u so much you sweet sweet poflo
my favourite poflo

the best poflo

(u)
mischeife's avatar
This is just amazing! omg, literally dying, the way you have done the lighting, and the movement, and that expression

ughhhhh it's perfection!!!
p-ond's avatar
Oh gosh thank you so much!
mischeife's avatar
no problem! But seriously, this is stunning!
bellequine's avatar
this is stunning!
p-ond's avatar
Thank you aaa!
p-ond's avatar
booty so fly
Raxakorico's avatar
how to heck
i want 2 tell you to stop being so amazing but i want to keep seeing pretty art it'S A DILEMMA HELP

idk art terms but i love how the eye is like the focal point and my eyes are drawn to it
p-ond's avatar
tell me to keep seeing pretty art


best of both worlds


:iconhannahmontanaplz:

-


Thank you man! That wasn't even intentional but now that I look at it, dang, i am drawn to it
Raxakorico's avatar
is hannah montana ur fave singer she's def mine!!1!!11!!1!

you're welcome! c:
LuxxPrior's avatar
your so perfect. 
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In