odduckoasis's avatar
Vampire Zombie Unicorn mama
1.6K Watchers324.8K Page Views1.6K Deviations

Update

Update

Feels like DeviantArt's new style and update for the site overall is better than it was before. Did they upgrade the algorithm? Seems good. Anyways, since I no longer upload to Tumblr, and Instagram is kind of a pain sometimes, I think I will attempt to upload here again. Let's see how it goes, yeah? Also- wana see me draw live? Join my Twitch channel! I stream Mons & Tues, 8pm PST Hope to see y'all more! Oasis~♥

Lost art of art...

Lost art of art...

Welp, I'm not a super active member of this site much anymore and apparently I have suffered for it as not many people look or comment on my art anymore and that can be a bit discouraging. I can't dedicate a lot of time looking around at everyone else's art in order to get noticed myself. I have a 3 1/2 year old son and he takes up most of my time. Any art I can do takes a bit longer to complete than normal. You can find more sketches and art on my tumblr where I upload more regularly. If you are interested in still seeing what I have there, follow me there. I don't think I'll bother uploading here anymore... it just doesn't seem to be worth

Still here!

Still here!

You're probably like, 'what, she didn't leave? huh..." But yes, I'm still even alive and such. My little boy will be 6 months old in 5 days! Can you believe it? Well, if you didn't know I had a kid, then probably.... haha. But yeah. Time is flying by! I'm trying to work out the time and such to work on my various projects. Hopefully I can work on something soon for y'all to look at! In the meanwhile, I hope y'all are well and happy. To all my US followers/friends, Happy 4th of July- Independence day! And to everyone else, Happy Friday! I know I don't have much and haven't uploaded much, but I'm working on it. So don't give up on me! heh. B

I ain't dead yet...

I ain't dead yet...

Is anyone out there? Hey all. Just wanted to give a little update to anyone curious. I gave birth to a little baby boy on Jan 9th of this year, so that is why there is a severe lack of me doing anything on this site (or really any site mostly). If I ever get time online, it's not for very long, and any time I do get to myself is spent doing other things (like catching up on sleep haha). Still getting things situated and working on getting into a better routine. Might still be awhile though. But, as soon as I can get him into a better pattern and good sleeping/napping- I'll try to get more artwork done again. Until then, I'm still here, just

Little update

Little update

To anyone that reads... lol. So, I let my sub expire on here. I decided it simply wasn't worth it even if it was only $7 every three months. It adds up after awhile after all and since I don't use dA like crazy a lot, I didn't see the advantage. I can still get done what I need to without all the little 'perks'. I haven't seen any super disadvantages. No more fancy journal, but meh... I don't think anyone will miss it. xD;; Still working on things! The comic is a little slow coming though, lots of projects and life getting in the way, but I'm working on it! Plus, once I get past a certain stage, I'm going to have to actually sift through o

FYI...

FYI...

I know I don't upload as much here anymore, but there's a reason for that. The sort of effort I'd need to put into making myself 'known' is just not something I have time for. I don't have time to spend several hours every day PR'ing up myself so people will come look at my art on the off chance one might ask for a commission. I need those hours to actually do art. I need a PR manager, not be one. xD;; I put stuff up on my Tumblr more, as it's easier. Plus, I feel better about putting WIPs and sketches up there, because, well, for reasons previously stated. So, yeah, forgive me for not uploading here much any more. People rarely notice much

This is just weird...

This is just weird...

Okay, so, I know I've made some tutorials and I've said I would make more (and it hasn't happened yet, sorry)- I would appreciate not being noted being asked or 'told' in a way to make certain tutorials. I am not a tutorial machine. I have bills to pay and a life to lead and my tuts are completely free. This will not be the case in the future, sorry to say. Eventually, I will be making tuts and they will need to be paid for to get the info- just the nature of a starving artists, making money where we can. So I will not answer notes asking me to make tuts and I would appreciate no longer getting them. I don't mind suggestions on something you

Overdue update

Overdue update

I haven't updated in awhile. Sorry about that. Just been working on some things and not having a whole lot to upload. I still have art in the works, including the stuff I took during Christmas. Some things came up and that all got put on the back burner. I'll be working on those things soon. Sorry for the delay. Life and all, you know? So yeah, be well. ♥

Back in business!

Back in business!

I got my comp back earlier than expected! It was all spangled new and so I had to reinstall everything, which was a pain in the butt. I haven't even finished installing some things, cuz I gotta re-install Sims3 too. Bah. So irritating. >.< But! Now that I have it back, I can get back to my regular art and I shall get all that stuff done for the christmas special. Thanks for all those that asked for pictures! ♥

Comp died...

Comp died...

Little update on my current status.... My laptop computer has always been running a little hot ever since I got it. So, finally, decided to take it into the store (we got it at BestBuy) and have it checked out. Well, turns out, it really needed it, because while there and being tested, the hard drive crashed. SO- I am currently without my personal computer for the next 2-3 weeks while it gets fixed. (Pray it's 2 and not 3 D| ). There are a couple other comps around the house- my old laptop, which is crap now, my parents desktop and my husbands laptop. Currently, my husband is taking his laptop to work. He's done with school (yay, graduate!!

$10 for 10 xmas deal!

$10 for 10 xmas deal!

So, last year was a great success and I have received some desire for this to happen again. So! I am going to do my special again this holiday season! I'm going to take 10 commissions for $10 each. I would prefer there only be ten total. If you want more than one, sorry, please only ask for one. Feel free to commission me later tho. xD; EDIT: Please pay up front. $10 to my paypal only: odduckoasis@gmail.com Offered: Waist up- humanoid (ie, human, anthro, mixture of the two, ect.) only. Full color, simple one tone bg (or a bit abstract). If no bg desired, please tell me. Please post here on this journal instead of by note. Notes will be i

Christmas again?

Christmas again?

Alright. So I'm doing better. I took on a couple of commissions and it's helped. I dunno why, but if I go too long w/out taking commissions, it's like, I go into a funk, but if I take too many commissions at one time, I get burnt out. I need to pace myself better. I also started listening to some classical music while doing art, so that's helped too. Oh oh, I also read a book! That /also/ helped! So thanks for all the suggestions and feedback. ♥♥ I have been doing some personal stuff too, so that's good eh? Finally getting back to work on my comic. Exciting stuff! BE EXCITED!! How was everyone's holiday (well, anyone in the USof
I spent many hours trying to get this just right for my hubs gift. I first drew it on the computer, then printed it out on 4 pieces of paper to make it the right size, copied it onto the poster paper- then inked it and colored it with a mix of colore... https://www.deviantart.com/odduckoasis/art/Zodiac-Relax-611069680

Would you like me to do more horse pictures?

  |  80 votes
  • Yes ma'am!!
  • Sure.
  • Dun care, I like it all.

Would you like to see a forum on my website?

  |  45 votes
  • Yes!
  • Nah.
  • Why?

Cold or Hot?

  |  113 votes
  • Cold is better
  • Bring on the Heat!!
  • Heat's good, it's the humidity that'll kill ya.
  • Not too hot, not too cold.

Version 7?

  |  141 votes
  • I don't like it!!
  • Whatever...
  • WHHHHYYYY D|
  • It's cool.
  • In a month, no one will care.

Red and Purple as a color combo?

  |  126 votes
  • Ew, wtf?
  • Isn't that a poem...?
  • I think it's purty!
  • Depends on the shade/tint.
  • Don't care...

Pink or Red?

  |  134 votes
  • Red
  • Pink
  • wtf kina poll is this?
  • neither

I livestream, you watch?

  |  78 votes
  • OMFG YES!!!!
  • No.
  • Livestream kills my compy ToT

Spring fever?

  |  132 votes
  • Yes, enough of the winter blues!!!
  • Nah, I like cold and snow.
  • Meh. Whatever.

Valentines or Not?

  |  157 votes
  • I love Valentines day, so romantic!
  • Valentines sux.
  • Whatever.

Are you ready for Spring?

  |  136 votes
  • HELL YES!!
  • I could stand a little more snow.
  • Who has time to be ready for anything??
  • It's Spring here all the time baby.
  • Spring? What's Spring?

Would you like to see more traditional art from me?

  |  114 votes
  • Definitely!
  • Nah...
  • Either way, your art rules!
  • I care not.

Should I expand by getting an FA account?

  |  99 votes
  • Yes!
  • No.
  • I don't think it matters.