misosoupaddict's avatar
Four Horsemen out of a job
By misosoupaddict   |   Watch
319 77 14K (1 Today)
Published: April 20, 2008
© 2008 - 2019 misosoupaddict
painter x

I wondered what the Four Horsemen of the Apocalypse would do after they finished tearing the world apart... They'd be pretty bored after that i guess.

Digital Imaging teacher is really working us! I have another painting due this week... :faint:

[EDIT] I had time to give it more love, added hair strands and blood spatters and other yummy things i can't remember at the moment.


Four Horsemen © God
Image size
494x800px 105.03 KB
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
Comments (65)
LordManda2's avatar
Death: So... you guys wanna try pluging in that old Wii over there?
Famine: Nahhhhh... *pant* War would probably just... *rasp* destroy it when he loses...
hehe, love it :+fav:
Reply  ·  
LordAresWar's avatar
LordAresWar|Hobbyist Traditional Artist
Also I just realized war looks like Ares from Hercules incredible journeys and xena warrior princess
Reply  ·  
LordAresWar's avatar
LordAresWar|Hobbyist Traditional Artist
Lol I know I would get bored if there was no on else left on the plant. And this for some reason reminds me of the day my three best friends came to clean out my garage and throw out all the junk we where able to make pile that went up to my roof. And since some of the stuff was very big we had the wonderful task of making object smaller by saw and simply destroying it. Ahh good times good times
Reply  ·  
TernTiger22's avatar
TernTiger22|Hobbyist Artist
I love how this kind of reminded me of the cover of Kingdom Hearts. No hate, just saying.
Reply  ·  
misosoupaddict's avatar
misosoupaddict|Professional Digital Artist
I've played it, so it's all good. ;P
Reply  ·  
hitsumikurama's avatar
hitsumikurama|Student General Artist
yeah, they would just chill around or something XD
btw cool picture :D
Reply  ·  
the-ultamite-fangirl's avatar
Woah, I love this~ I betcha they'd go to bickering, too.
Reply  ·  
ShadowPhoenix16's avatar
ShadowPhoenix16|Hobbyist General Artist
I really like this. The way you drew them fits really well. The idea is funny as well XD

All around awesome job ^^)
Reply  ·  
Alex010's avatar
Wow. That is soo cool, and a very good point. End of the world, they're out of a job, you'd think they'd be fighting to keep the world going.

I'd give it a 500 out of 5
Reply  ·  
Nega-Knucklesluvr's avatar
so like....well i got a question, when u were fifteen and you thought you could draw good and then you see someone else who is waaaaaayyyyy better then you by like a bigillion miles,did you get better and take a cool class that teaches you how to digitally draw and then you gradually got as good as u are now.....or did this just come naturally to you?

sorry for the long question,im just curious on how i can one day draw/paint/graphically art/ as good as you and how long and how much work goes into it..I really want to be the best i can be. Ya' Know? ^^;
Reply  ·  
misosoupaddict's avatar
misosoupaddict|Professional Digital Artist
Well i always thought i kinda sucked haha. There will ALWAYS be someone better, guaranteed! It's a good thing, because there's always something to strive for. The key is self-motivation and obsession; are you obsessed enough about visual things, do you stare at stuff like rust and leaves and people's noses, anything and everything your eyes can eat... Illustrators are by nature very inquisitive. If you are obsessed enough, the years of practice fly by. (Kind of like videogames! afdshfkads hahaha, oh, the time i've wasted! ;A; )

I've fooled with digital since i was old enough to work a mouse, so i can't say classes taught me everything, they just taught me it faster. Before, i started by googling tutorials. (Lol i still google tutorials, like on cgsociety and conceptart.org) But learning Photoshop is no match for good old-fashioned drawing skills and color knowledge. :headbang: So, stalk those tutorials/books first instead. Also stalk people on buses and animals at the zoo. I know people who always have pencil and a little sketchbook with them.
Reply  ·  
Nega-Knucklesluvr's avatar
:happytears: thank you. thats really gonna help me out! i also thank you for the motivation,i WILL stalk animals and people! >=O lol and i very much so,enjoy doing art. So i have to say i mayyyyy be obsessed a tad ^^;
Also if i do catch myself looking at inanimate objects I find faces and art ideas in them and i find the need to draw what i see =D

I do has old fashion drawing skills! I havent put any of my new art on here but i would really appreicate it if you looked through some of my art and such..im getting better,i know i am but i would still like it if someone helped me with advice. :pray:
Reply  ·  
ambientradiation's avatar
ambientradiation|Hobbyist General Artist
Ahaha, what a bizarre idea... I LOVE IT!!
Reply  ·  
Sierraness23's avatar
Sierraness23|Hobbyist General Artist
For some odd reason, I REALLY like the way you did Pestilence's hair.
Reply  ·  
Icefyire's avatar
Icefyire| Traditional Artist
Lol... I like it... :)
Reply  ·  
NamelessManic's avatar
Hahahaha, that is a great question. Hahahaha
Reply  ·  
fishgul69's avatar
fishgul69|Hobbyist Traditional Artist
second that.
Reply  ·  
NamelessManic's avatar
I guess they could always crash with War and watch some movie? But Pestilence will call in sick, Famine will hog the bathroom, and Death is just the biggest buzz kill. lol
Reply  ·  
fishgul69's avatar
fishgul69|Hobbyist Traditional Artist
lmao.
Reply  ·  
shogun-ex's avatar
I noticed that at least Famine and Death are both girls, and it looks like Pestilence is a girl as well. Still, great work!
Reply  ·  
misosoupaddict's avatar
misosoupaddict|Professional Digital Artist
Lolwut, only Famine and Death are girls! Yeah i used women because it made it more interesting/balanced?
Reply  ·  
shogun-ex's avatar
I'm fine with Famine and Death being girls, it's just that with Pestilence's long hair I thought he was a girl, sorry.
Reply  ·  
misosoupaddict's avatar
misosoupaddict|Professional Digital Artist
Lol, curse of men with long hair
Reply  ·  
Nethrion's avatar
At first I thought this was fanart for Good Omens (Gaiman/Pratchett) but I think I like the fact that it's not even more :3
The "(C) God" is great XD

Favorite details: the arm sticking out and the cross~
Reply  ·  
View 1 reply
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
©2019 DeviantArt
All Rights reserved