Shop Forum More Submit  Join Login
How Skyward Sword Should Have Ended - SPOILERS by MetaKnuckles How Skyward Sword Should Have Ended - SPOILERS by MetaKnuckles
SPOILER WARNING, ya scrubs. That goes for the rest of this description, too, so back away if you're serious about this stuff!

--

I JUST REALLY LIKE PEATRICE OKAY. I'm not looking to start a shipping war or anything, this is just something I thought would be funny and I just had to draw it. Please don't sit here and try to convince me that these two were "meant to be" - just try to get a chuckle out of it, okay?

And besides, the very first Link and Zelda can't end up together! If they get together then none of their descendants can get together and the whole timeline falls apart. Yeah, I went there. Bringin' CANON into this shit.
Add a Comment:
 
:icondracoguerrero:
DracoGuerrero Featured By Owner Aug 26, 2015  Hobbyist Digital Artist
I faved this cause I'm a lonely...lonely man
Reply
:iconrathdrgnknight:
Rathdrgnknight Featured By Owner Jan 3, 2015
Link: "But like, seriously Zelda, you kept running away from me and Peatrice was there for me. She talked to me, and we really got to know each other. Romance just... blossomed. We can still be besties, though, right?"
Zelda: "..." <Did... Did I just get friendzoned?!>
Reply
:iconorangeglasses2:
orangeglasses2 Featured By Owner May 14, 2013
Lol! This was too funny.
Reply
:iconfadingstarlights:
FadingStarlights Featured By Owner Feb 15, 2013  Hobbyist General Artist
um, actually, it's never stated at that the future links are descendants of the actual link. Demise says that so long as the blood of the goddess and spirit of the hero live on, they'll be cursed. Meaning, zelda could be reincarnated into her bloodline, but link could be reincarnated into many random people and families. And NO GAME has EVER had them be together (though there were implications). Besides, fairly sure that Twilight Princess Link and Zelda were actually brother and sister, though it was never stated. Hence why there was an implied romance between Link and Midna. Nice comic though, made me laugh and made me happy to see and alternate view of how things could have ended. ^^
Reply
:iconleontinees:
leontinees Featured By Owner Jan 25, 2016
From time to time, I get to read the Link and Zelda from this or that game were siblings/cousings/far relatives/etc. It's NEVER true! They haven't and won't ever share a single drop of same blood.
Reply
:iconzel-da-hedgie:
Zel-Da-Hedgie Featured By Owner Jan 3, 2013  Hobbyist Digital Artist
Oh god, i havent finished the game, im on ipad and i passed the comic fasty, i didnt read or even see the pics, then i read the warning, almost my heart stopped, thank u for it, not a lot of people do it, they spoiled me a lot u.u, like breaking dawn s ending lool, gonna favorite anyways, later i ll replay when i finish it:9
Reply
:iconeclecticfridge:
EclecticFridge Featured By Owner Dec 28, 2012  Student General Artist
Brilliant!
Reply
:iconilovelordghiraham:
IloveLordGhiraham Featured By Owner Sep 18, 2012  Hobbyist Artist
hahahahahahahahaha!!!!! Zelda's sooooooo pissed!!! that would totally happen if he did tell her!

SHE WOULD SERIOUSLY KICK HIS SORRY LITTLE ASS!
Reply
:iconvivisoo:
vivisoo Featured By Owner Aug 30, 2012
Maybe if we ask Nintendo nicely this'll happen...
Reply
:iconrestingsoul:
RestingSoul Featured By Owner Aug 15, 2012  Hobbyist General Artist
LMAO YES <33 I totally couldn't resist Peatrice's blushy face in the game haha <333

ALSO. Love the troll Groose at the end :heart:
Reply
:icont3hteeks:
T3hTeeks Featured By Owner Aug 12, 2012  Hobbyist Digital Artist
FINALLY!
Reply
:icondawnfelix:
DawnFelix Featured By Owner Aug 7, 2012  Hobbyist General Artist
Yeah that the way is so end :rofl:
Reply
:iconpocokiti:
Pocokiti Featured By Owner Jun 29, 2012  Hobbyist Digital Artist
lol omg this is so funny XDDD
Reply
:iconchibifrijja:
Chibifrijja Featured By Owner Jun 10, 2012  Hobbyist Digital Artist
Aww that's so awesome; and it would be much more natural if he got with a normal person.
Reply
:iconhyperdrivefox69:
HyperdriveFox69 Featured By Owner Jun 1, 2012  Student General Artist
Zelda ish not amused XD (lol) This was amazingX3
Reply
:iconsharpielemon:
SharpieLemon Featured By Owner Apr 21, 2012
awesome, I like Peatrice x Link, don't ask me why, they just seem like a better pair. This should have happened
Reply
:iconcat-alin:
Cat-Alin Featured By Owner Apr 19, 2012
Totally shoulda happen!! >D
Woot for Patrice!

C-A
Reply
:iconcharge-the-echidna:
Charge-the-Echidna Featured By Owner Apr 16, 2012
It was pretty mean of Link to just use Peatrice for gratitude crystals. I couldn't bring myself to make her face reality when I played, but either way you have to get her hopes up for nothing.
Reply
:iconmetaknuckles:
MetaKnuckles Featured By Owner Apr 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
I dunno about you, but I certainly wasn't using her for gratitude crystals - my love was genuine! :iconblushplz:
Reply
:iconcharge-the-echidna:
Charge-the-Echidna Featured By Owner Apr 16, 2012
Yours was, yeah, but most people were like "Quest accepted: Toy with this innocent girl's emotions". Then they went and smashed the chandelier at The Lumpy Pumpkin and gave Cawlin's love letter away as toilet paper.
Reply
:iconbitter-cherry:
Bitter-Cherry Featured By Owner Apr 15, 2012  Professional Digital Artist
LMAO The thing with Peatrice makes me feel horrible. Really XD
Reply
:iconimunchcupcakes:
iMunchCupcakes Featured By Owner Apr 2, 2012
If you ever watch Hey arnold the last 2 slides remind me of that XD
Reply
:iconhalf-bloodprincess1:
Half-BloodPrincess1 Featured By Owner Mar 31, 2012  Hobbyist General Artist
<3 LOVE! <3
Reply
:iconobsidiansickle:
ObsidianSickle Featured By Owner Mar 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
This made me laugh SO. MUCH. It still makes me giggle when I think about it. XD
Reply
:iconalexnozop:
AlexNozop Featured By Owner Mar 9, 2012
Epic!
Reply
:iconfluffy-cloud9:
Fluffy-Cloud9 Featured By Owner Mar 3, 2012  Hobbyist General Artist
I laughed really hard at the end xD Love it!!!
Reply
:iconserpoo:
Serpoo Featured By Owner Feb 28, 2012
HAHAHAHA
Tgis made my night XD
Reply
:iconchumyummyz:
ChumYummyz Featured By Owner Feb 26, 2012
...this is perfect :'D I couldn't stop laughing XD link needs to go back to peatrice, I mean who else is going to store Link's goods ;)
Reply
:iconlostscarletflowers:
LostScarletFlowers Featured By Owner Feb 25, 2012
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF-


FAWK. I TOTALLY FORGOT ABOUT PEATRICE.



:iconsobbingplz: I'M A TERRIBLE LUVER.
Reply
:iconthespengineer:
TheSpengineer Featured By Owner Feb 25, 2012  Hobbyist General Artist
Oh my gosh this just made my fucking life!!!!! I just finished the game today and I hated how it cut off after she asked you what you wanted to do....haha anyways this is fricken hilarious
Reply
:iconxxxsabixxx:
XxXSabiXxX Featured By Owner Feb 20, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Omg xD f this ever happened... I had to laugh soooo hard xDDD
Reply
:iconthesonicgeek:
TheSonicGeek Featured By Owner Feb 16, 2012  Hobbyist Writer
Yeah, I think we all just saw Peatrice as a side-quest and storage character, nothing more. Plus, most long time fans, I'm sure, heavily approve of LinkxZelda.

Also, at least you didn't put in the "Excuse me, Princess" line.
Reply
:iconnintendiehard:
nintendiehard Featured By Owner Feb 12, 2012
Love it love it love it! The art style, the subtle shading, the dialogue.
First off, thanks a lot for the spoiler warning. Everything else is just awesome. Glad I waited, I wouldn't have gotten it.
And good call in the artist comments. I guess the whole curse on their descendents would be thrown out of whack.
Don't wanna tell the artists what to do, but I think a follow-up to this one would be great.
Reply
:iconthemasterlink10:
TheMasterLink10 Featured By Owner Feb 7, 2012  Hobbyist Traditional Artist
This is horrible! It's strange findin people not bein Zelink like that. I mean, I havent heard of anyone not Zelink! It's horible! Sry, but I like Zelink Not Peatlink, lol....peatlink.....
Reply
:iconmetaknuckles:
MetaKnuckles Featured By Owner Feb 7, 2012  Hobbyist Digital Artist
Easy, pal. Learn to take a joke.
Reply
:iconxx-kyrakex-xx:
xX-KyraKex-Xx Featured By Owner Jan 30, 2012  Hobbyist
XD LOL greatness!
Reply
:iconchristinamaree:
ChristinaMaree Featured By Owner Jan 24, 2012  Student Artisan Crafter
hahahahaha~ OMG YES! :happybounce:

At the end of the game I was so terrified that this might of actually happened that I broke up with Peatrice right before I saved Zelda and what not... I just wanted to keep the story line straight.
Reply
:iconritsuko-mithos:
Ritsuko-Mithos Featured By Owner Jan 24, 2012  Student General Artist
I like the origial ending, but this is just way too funny, and Groose being there makes it even more hilarious :XD:
:iconmegroostaplz:
Reply
:iconmister-cope:
Mister-Cope Featured By Owner Jan 21, 2012
This is exactly what I was thinking the whole way through, basically.
Also, Groose should totally have stayed in the past with Impa.
Reply
:iconkillerbear069:
KillerBear069 Featured By Owner Jan 21, 2012
preaching to choir pus zelda's little joke pushing you off a ledge twice did not help.
Reply
:iconracheakt:
Racheakt Featured By Owner Jan 19, 2012  Hobbyist Digital Artist
...
Win.

That is all.

(Also a fan of Peatice, always felt sorry for the poor girl. Too much hate in the fandom. Good on ya mate!)
Reply
:iconhuyugatuy27:
huyugatuy27 Featured By Owner Jan 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
PEATRICE! I LOVE YOU SO MUCH PEATRICE!
Reply
:iconhanyou-sensei:
Hanyou-sensei Featured By Owner Jan 16, 2012
this is hilarious.

well Link and Zelda are apparently the two people who populate Hylia, but that doesnt mean that their descendants hundreds of years in the future couldn't be together (although i think that this is the only game where they do match up that way) because Noah's ark and all that stuff. Yep. all related from waaaay back when.

anyway.
Reply
:iconguardian-of-legends:
Guardian-of-Legends Featured By Owner Jan 14, 2012  Hobbyist Writer
Remember, Ganon with a C is Canon, and that means...
...
Y'know, I'm not even sure where I was going with that. ^^;
Reply
:iconmoonstreamer:
Moonstreamer Featured By Owner Jan 13, 2012  Student General Artist
super win!
:iconmegroostaplz:
Reply
:iconkozekito:
Kozekito Featured By Owner Jan 9, 2012  Hobbyist General Artist
Hahahah! xD
I would have enjoyed that ending much, much more ^0^
Reply
:iconlesleyh2012:
lesleyh2012 Featured By Owner Jan 8, 2012
...Incest? Why not!
Reply
:icondark-desert-rose:
Dark-Desert-Rose Featured By Owner Jan 8, 2012  Hobbyist Digital Artist
Oh my God, this... this is just so halarious :XD: I was totally thinking about that when I finished the game!
Reply
:iconmijzelffan:
mijzelffan Featured By Owner Jan 8, 2012
I thought exactly the same thing at the end. That jerk Link just runs off with someone else while he lets his girlfriend in Skyloft without telling her anything.

If I was given a choice, I would've let my game end in the same way as in this comic, for sure =P
Reply
:iconlimbothedonkey:
limbothedonkey Featured By Owner Jan 1, 2012  Hobbyist General Artist
OH MY GOD THIS IS SOOOO TRUEEEEE!!!!!!!
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
December 1, 2011
Image Size
2.0 MB
Resolution
667×10532
Link
Thumb

Stats

Views
10,026
Favourites
313 (who?)
Comments
103
Downloads
250