Deviation Actions

MegLyman's avatar

Jesus Squid

Published:
By
29 Comments
1K Views
What
Would
Jesus
Squid
Do?

In the spirit of the Christmas season. If Jesus isn't your thing (he's not for me), happy Winter Days Off for No Reason! :D

Done in Inkscape!
Image details
Image size
448x360px 13.62 KB
© 2007 - 2021 MegLyman
Comments29
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
mooshminky's avatar
How cute! A Jesus squid! Jesus is definitely a thing for me. Haha, this doesn't offend me, i find this real cute.
MegLyman's avatar
Good, glad you like it! My intent wasn't to offend, but to make people smile... I'm glad it worked. :D
mooshminky's avatar
Yeah, it's so cute! And cheeky. I think God will be tickled by this one.

I really like your other works as well. It looks like vintage, victorian bestiary art...what are your inspirations?
MegLyman's avatar
*pictures a squid tickling deities* :giggle:

Thank you - "victorian bestiary" makes me want to paint all sorts of old-fashioned looking art. ;D As for inspriations, ideas often just jump out of my head. They're usually cute and improbable. I love that combination because it often makes people smile.

Thanks for asking!
mooshminky's avatar
Hehe, whimsy and surrealism always make me smile :)
Saxophlutist's avatar
MegLyman's avatar
Merry Squidmas to you, too!

Ooooh, I'm going to join your club. :D
Saxophlutist's avatar
Oh! Thanks! I'm sure you'll love it!
OllieTeo's avatar
I honestly keep seeing it as a toucan. :o
MegLyman's avatar
Someone else mentioned that too, except they saw a crow, and I said, oh yeah, toucan! :lol: I totally missed that until it was pointed out. I love how art can do that.

I really want to make it into a toucan now. ;)
Feimi's avatar
I would totally put one of those on my truck. XD
MegLyman's avatar
Sweet. I'll seriously let y'all know when I get something made up.
DrMcNinja's avatar
And a happy Winter Days Off for No Reason to you too!

Bloody amazing...
MegLyman's avatar
Aww, that's the sweetest thing anyone has said to me all holiday season! :D
thebluekraken's avatar
now if this were a window cling for my car lol
MegLyman's avatar
I'll look into that!!
Staldren's avatar
DeZia's avatar
need one of these >:
MegLyman's avatar
Oelbachtaucher's avatar
wahahah looks great!
I like it :]
f-stops's avatar
ROFL I want one of thoseeeeeeeeee. Only because I'm weird i think...
MegLyman's avatar
It's not weird to want awesomeness! ;)
Wolfyu's avatar
I want one of those for my car now. :[

The Darwin fish make me laugh a lot, though. One of those will have to suffice, no matter how awesome this is. x3
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In