Shop Forum More Submit  Join Login
DOLLHOUSE by Lunarlueur DOLLHOUSE by Lunarlueur
throw back to the last time i made iso a year ago; ISOPIA. as mentioned in that deviation, Iso is owned by oddmountain and played on Helovia! this is a commission for oddmountain who owns 1 of my 3 commission slots. i'm pretty sure at this point, she needs a folder for herself in my gallery. :love:
 
i'm in this really weird rut at the moment. i start an image with confidence sky high, i'm in love with the work i start, excited by the endless possibilities i have in my mind. and then slowly but surely as i progress that confidence drops lower and lower until i hit approximately 75% complete and i want to scrap the image. thankfully, the next image i have coming up is a wolf so i'll have chance to refresh myself!! i hope that one day i'll come back to this and be more impressed at what i've created. i also owe a thanks to kaons for helping me look at this with a completely different perspective.

EDIT: I FORGOT TO UPDATE THE FILE! it drives me nuts when people don't list what they've edited lmao, so i've redone the grounding and added the leg markings because i forgot them. :blush: and i've added the process gif!

(PROCESS GIF) DOLLHOUSE by Lunarlueur
TB gallop head up close to cam by Chunga-Stock Beach/Water stock 17 by xxMysteryStockxx Sunny Rocks in the Sea and Waves Crashing by LuDa-Stock waterscape: waves IV by illusionistsmemories Raptor Center 33 by DarkBeforeDawn23
Sky Stock 136Lens flareWater Splash PNG SET 3, jewellery/cloak/horns/feathers & rest handpainted by Lunarlueur

© thecallybear.deviantart.com
This piece may not be used, copied, republished, or edited without my permission.
Add a Comment:
 
:iconvictavia:
victavia Featured By Owner Jan 7, 2018
how do you do the glow around the characters?

this is fantastic :icongaspplz:
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Jan 8, 2018  Hobbyist General Artist
Did you watch the process gif? :love: I'm not sure if that might help! But mainly just lots of blurred soft light and overlay layer modes. Thank you so much! :heart:
Reply
:iconchunga-stock:
Chunga-Stock Featured By Owner Apr 12, 2017
Super gorgeous I absolutely love it :D
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Apr 12, 2017  Hobbyist General Artist
Thank you so much!! :love: I really love this piece too. 
Reply
:icon01morgana:
01Morgana Featured By Owner Sep 17, 2016  Hobbyist Artist
Gorgeous work!!
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Sep 17, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you!! <3
Reply
:icon01morgana:
01Morgana Featured By Owner Sep 17, 2016  Hobbyist Artist
My pleasure!
Reply
:icondarkroomrebel:
DarkroomRebel Featured By Owner Aug 28, 2016  Hobbyist Photographer
This is beautiful! I especially love how bright and shiny the gold looks. ^-^
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 31, 2016  Hobbyist General Artist
Oh thank you!! Yeah I was really chuffed at how well the gold came out. Thanks so much for taking the time to notice. :love: 
Reply
:icondarkroomrebel:
DarkroomRebel Featured By Owner Aug 31, 2016  Hobbyist Photographer
No problem! :D Shiny things catch my attention. XD
Reply
:iconlolita-artz:
Lolita-Artz Featured By Owner Aug 25, 2016  Professional Digital Artist
Wonderful by KmyGraphic
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 26, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you!! 
Reply
:iconlolita-artz:
Lolita-Artz Featured By Owner Aug 26, 2016  Professional Digital Artist
you are welcome!:rose:
Reply
:iconserflorium:
serflorium Featured By Owner Aug 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
WHY ARE YOU SO PERFECT
brb cry
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 25, 2016  Hobbyist General Artist
WELL I'VE GOT MANY FAULTS YOU SEE, SO IT HAD TO BALANCE OUT SOMEWHErE ;)
shhh bby is ok
Reply
:iconwesley-souza:
Wesley-Souza Featured By Owner Aug 17, 2016  Student Digital Artist
Heart Bullet (DL's Purple) - F2U! Feature here Art Feature Heart Bullet (DL's Purple) - F2U!
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 26, 2016  Hobbyist General Artist
Thanks so much Wesley :tighthug:
Reply
:iconerikshoemaker:
ErikShoemaker Featured By Owner Aug 11, 2016  Hobbyist Digital Artist
I really like the water effects all around, and the process surprised me a bit. Beautiful work!
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 31, 2016  Hobbyist General Artist
Thanks so much Erik!! I contemplated adding some rocks in to create a shore-line but in the end decided I just wanted the water to take over. I really appreciate the comment!! :love:
Reply
:icontwistyh-stock:
Twistyh-stock Featured By Owner Aug 11, 2016  Student Digital Artist
DAMN CALLY. YOU ROCKT THIS GIRL1 :la: Soooooooo much feeling :heart:
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 11, 2016  Hobbyist General Artist
LIEKE?!?? girl damn hi!! where've you been?! THANK YOU!!! :happybounce: Sooo much!! :love:
Reply
:icontwistyh-stock:
Twistyh-stock Featured By Owner Aug 22, 2016  Student Digital Artist
.... I feel so ashamed.. I'm sort of back now. Hopefully can get by artlife back >.>  
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 24, 2016  Hobbyist General Artist
Can't wait to see what you bring us!!
Reply
:iconfalony:
Falony Featured By Owner Aug 8, 2016  Hobbyist Digital Artist
:jawdrop: < that is literally what I did when I saw this - like, your skills are my goals.. all kidding aside, this image is seriously breathtaking - very well done :clap: :faint: :love: :heart:
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 11, 2016  Hobbyist General Artist
omg 
sometimes i receive comments like this and i just sort of sit back like "well shit what do i even respond" 
THANK YOU :happybounce: this made me so happy and kinda dumb struck :lmao: 
Reply
:iconsilverthorne-studios:
silverthorne-studios Featured By Owner Aug 7, 2016  Hobbyist General Artist
Wow... just stunning :love:
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 7, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you!! :happybounce: 
Reply
:iconsilverthorne-studios:
silverthorne-studios Featured By Owner Aug 8, 2016  Hobbyist General Artist
You're very welcome :hug:
Reply
:iconmakaylasophia:
makaylasophia Featured By Owner Aug 7, 2016  Professional General Artist
This is literally so perfect! I love the glowing feeling of the entire piece, and it just goes together so well. BEAUTIFUL WORK.
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 7, 2016  Hobbyist General Artist
Ahhh omg :iconawwloveplz: Glow is the way to go!! OuO Thank you so much for such a lovely comment!! :heart: 
Reply
:icontwiggystone:
TwiggyStone Featured By Owner Aug 6, 2016  Professional Filmographer
Wow, that's really awesome :heart: Those colors are beautiful. 
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 7, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you so much!! Aaaah I'm glad to hear someone say it! I don't think those colours have proved very popular with others, but I just love them so much. :love: 
Reply
:iconredemptari:
redemptari Featured By Owner Aug 6, 2016  Hobbyist Artist
aaaaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 
this is fucking gorgeous!! i think there is tears in my eyes. i love absolutely everything about this!! the wings! the feathers on the body!! the jewellery! the eye!! the mane! THE TAIL! the atmosphere! okay i'm basically listing everything here hahahah but HONESTLY I love love love this so much!! 

In all seriousness, this is one of the best manipulations, if not THE best, I've ever seen. You should be fucking proud of this manip!! 
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 11, 2016  Hobbyist General Artist
SHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
omg pls stop i honestly, i've not even got to the end of the second line and i'm already panicking about how i'm gonna thank you for such a sweet comment!!

hooooly crap thank you man i don't even know what to say, that's mind blowing. i think sometimes i have a tendency to read comments and
almost disconnect? it doesn't properly sink in that the person is saying that about my art, my creation. i just can't comprehend how that could be me?
but i'm trying to take that in, and i've gotta say a huge thanks because that's such an insane compliment. :tighthug: 
Reply
:iconabbydarina22:
AbbyDarina22 Featured By Owner Aug 6, 2016  Hobbyist General Artist
Holy sweet feathers of the universe and the celestial figures of all things in existence.
This is the most stunning piece I have ever laid my eyes upon of. 
ITS SO BEAUTIFUL AND FABULOSHRUFEHWIKJD
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 13, 2016  Hobbyist General Artist
:lmao: omg, your comment made me laugh so much!! thank you!! i'm blown away. seriously, thank you! :happybounce:
Reply
:iconabbydarina22:
AbbyDarina22 Featured By Owner Aug 13, 2016  Hobbyist General Artist
BEST MANIP EVER.
SERIOUSLY.
DUDE. 
YOU. HAVE. SKILL.
*scowls at the fact can't do such amazing art*
Brb, I need to go steal some talent.
Reply
:iconmalleni-stock:
Malleni-Stock Featured By Owner Aug 6, 2016  Hobbyist Photographer
Stunning :heart:
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 6, 2016  Hobbyist General Artist
Thank you so much!! Your sky stock is some of my favourite on dA, you always seem to be my first port of call for it :love:
Reply
:iconbrandvandet:
brandvandet Featured By Owner Aug 5, 2016
you are an amazing person and this is an amazing manip 

'nuff said.
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 7, 2016  Hobbyist General Artist
right back at you!! :iconlovehug: i'm pretty sure at this point you're one of my most loyal stream watchers and it makes my heart happy. :love: 
Reply
:iconelizahveta:
elizahveta Featured By Owner Aug 5, 2016  Hobbyist Digital Artist
wow ugly
Reply
:iconimpassioned-dreams:
impassioned-dreams Featured By Owner Aug 5, 2016  Hobbyist General Artist
ROASTED !!!!!
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 5, 2016  Hobbyist General Artist
inspired by your face
Reply
:iconlaylalame:
laylalame Featured By Owner Aug 5, 2016
LOL
Reply
:iconelegant--tragedy:
elegant--tragedy Featured By Owner Aug 5, 2016  Hobbyist Digital Artist
ugh had to come back and look at this and ssee how beautiful it is and how awesome the process is. such a stunning job 
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 13, 2016  Hobbyist General Artist
you spoil me, you make me feel so talented. :lmao: thank you so much once again!! i'm on a roll at the moment with getting stuff done it seems!
Reply
:iconlunarblues:
lunarblues Featured By Owner Aug 5, 2016  Student General Artist
absolutely stunning - the motion blur and the backlight (and literally everything?? i could go on and on???) are ideal holy smokes
Reply
:iconlunarlueur:
Lunarlueur Featured By Owner Aug 11, 2016  Hobbyist General Artist
kairi you spoil me!! awesome seeing you back around atm btw. :heart: but yeah man thanks so much, i can't even explain. :love:
Reply
:iconxxnamaste:
xXNamaste Featured By Owner Aug 5, 2016  Hobbyist Digital Artist
soooo prettyyyyy <3333 i love the water dripping off the chain, and the TAIL <3 hng so many lovely details!
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
August 3, 2016
Image Size
1.9 MB
Resolution
2000×1192
Link
Thumb

Stats

Views
5,832 (1 today)
Favourites
534 (who?)
Comments
115
Downloads
76