Shop Forum More Submit  Join Login
Transcendence: Together by lithele Transcendence: Together by lithele
Done for :iconshilin:'s original character contest~ It's actually...not finished. orz Even after she game me a week's extension, I'd say I only managed to finish 60% of what I originally planned to do--I left out a lot of the smaller details and my plans for the background area, in the interests of getting it in on time. IT WASN'T LAZINESS I SWEAR. I've just been insanely busy for a long time. Also I had a horrible time coming up with a decent color scheme; I discarded sooo many ideas. It's what happens when one of you characters has green hair. DX (screw the rules I have green hair!! *is shot*) But yeah, once I finish this for reals like I originally wanted to, I'll move this to scraps and post the final picture.

As for the two characters...they're from an original story that my bff :iconladylore: and I are working on, called Coconut Sea (lol yeah totally serious title I know). Their names are Sana (brunette) and Lapis (green hair)--they're generally the main characters, though there are others. I chose these two because they're best friends and the strength of their friendship is one of my favorite parts of the story. So much so that the theme of this piece is to me, the transcendence of their friendship--no matter what they are faced with, together they can not only overcome it, they can beat it into the ground so hard you could vacuum it.

Here's the TOTALLY LULZY blurb I included with the contest entry:

Despite their diametrically opposite skills and backgrounds, Sana and Lapis are best friends and an unstoppable team. No matter the obstacle, together they can overcome it--even if the enemy they're fighting is their own pasts, they can transcend even the hounds of time and come out the other side unscathed.

lol yeah. it was late and i was feeling melodramatic.

Sketched with a 0.3mm pencil, colored in photoshop 7.0 with an intuos2 tablet.
Add a Comment:
 
:iconemina-sakura-17:
EminA-SakurA-17 Featured By Owner May 11, 2008  Hobbyist General Artist
I love the colors ^_^
Reply
:iconchiffonsigh:
ChiffonSigh Featured By Owner Apr 26, 2008  Student Digital Artist
Ooo, I really like the color choices, they really stand out. Also the little details, such as her staff and their hair ornaments, are really nice. Great job! :D
Reply
:iconeizu:
eizu Featured By Owner Apr 24, 2008  Professional Traditional Artist
wao it looks so beautiful and with meanings... and feelings too!
Goodluck for the contest ^^
:iconfavplz:
Reply
:iconaisazia:
aisazia Featured By Owner Apr 23, 2008
Hey this is awesome! Dang, I didn't make it for the contest but you did a great job! :heart:
Reply
:iconmoonlitsoul:
moonlitsoul Featured By Owner Apr 23, 2008
Ahhhh Lisa! You entered this contest too?!! Awesome!! I love your entry especially the cool tough yet girly weapons! ^_______^ hehehe
Reply
:iconlithele:
lithele Featured By Owner Apr 23, 2008
oh, you entered as well? That's awesome!! It was definitely a fun contest to do. XD I don't draw my oc's nearly enough lol. (well, I don't do enough drawing in general haha)

But yeah I LOVE the girly weapons. XD Doesn't mean they'd hurt any less, but...they're PINK. (at least partially) *THUMBS UP*
Reply
:iconmoonlitsoul:
moonlitsoul Featured By Owner Apr 23, 2008
haha Yes they are awesome!! :D Well I like them lots! ^______^
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 22, 2008
Image Size
188 KB
Resolution
700×1005
Link
Thumb

Stats

Views
826
Favourites
16 (who?)
Comments
7
Downloads
7