Deviation Actions

Kibbitzer's avatar

Hands reference sheet 7

Published:
By
55 Comments
111K Views

I have a deadline! June 15! 
I must finish this damn drawing manual hnnnnng!

If you were asking, YES I use real life hands for my studies!
I learned the lesson...I used to draw horrible hands, go to see my old drawings!
They are fucking ugly hahaha X'D

if you think that this is useful and you are interested on patreon   you can get:
-all the monthly complete standard reference sheets for $1 (single body parts and gestures)
- all the monthly complete standard and special reference sheets for $5 (fullbodies,action poses, perspectives, interactions)
- or the full pack of all my old and new reference sheets for $15


BTW 45% of my gallery will always be available for free so enjoy it!
use it for your exercises if you need, but don't trace it and put the bloody credits if you publish it please.
~I WRITE THIS SHIT EVERY TIME BUT TOO MANY ASSHOLES KEEP STEALING MY STUFF PUTTING IT ON FACEBOOK ETC~


Facebook   Tumblr   Patreon

Body proportions TUTORIAL by KibbitzerScarves reference sheet by KibbitzerHands reference sheet 6 by Kibbitzer
Casual standing pose reference sheet by KibbitzerFullbody Step by step 1 by KibbitzerPerspective reference sheet 2 by Kibbitzer
Image details
Image size
1200x720px 307.8 KB
Comments51
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
senpai69kun's avatar

THANKS!!! You very helped me

Augustacyborg13's avatar
Hi, so I just had a couple of questions since I have been looking at your art on deviant art and your patreon page. Are you shooting for a printed complete manual of drawing figures in various poses, hands, feet, different perspectives, ect... or will this just be in digital files that patreons will have access to, and are you also working on some references for backgrounds? (I was just wondering because I saw the stairs) Thanks!
cherrybombexe's avatar
ah ur refs are my favorites ;; thank you so much (these are like my life tbh)
Luminaara's avatar
hee hee that's just what I need~ thank you :la:
VSees's avatar
The one in the upper left Corner is me trying to stay social
nekochan1998's avatar
And angel has appeared~~ !!!
IsisTemptation's avatar
Hands...

The pain. The cruelest of all nightmares.

Hands.

Thank you so much for this.
l3BbackholeThor's avatar
I so needed this thanks:happybounce: 
CloseLight's avatar
Cookiesnet's avatar
Yay!!! June 15!!! Can't wait for you to TAKE MY MONEY!!! I want the manual soooo baaaadd!!!
Meg-chan1391's avatar
PinkCarnations's avatar
Can we purchase the drawing manual when its done?
dBagasch's avatar
So impressive!
This is beyond helpful, thank you so much! :)
UniColeminer's avatar
Well, that guy is certainly fucked.

Great tutorial by the way! Llama Emoji-58 (Hop and Jump) [V3] 
HerosLegend's avatar
Oh god, thank you for sharing. These are great.
MasterAteos's avatar
Where have you been all my life?
myskyline4u's avatar
DerpingAtDeviantArt's avatar
"I'm fucked"
By the position of the hands, I can actually picture it being fo' real ono"
Kibbitzer's avatar
DetonatedSilver's avatar
iM LAUGHING I CAN'T UNSEE IT
XxBattleLionessxX's avatar
Wow, these are so precise and the anatomy is spot on! Haha, I always wince when I see those kind of strained hands like in the top left, I think it's because hands show so much emotion and they seem too fragile and brittle to cope with the pressure we put on them sometimes ^^
imasemi2's avatar
With the end of the school year coming, I'm very f*****
awesome reference sheet!
Hikari-Hellion's avatar
*adds to refs collection*
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In