Jynxed-Art's avatar
Vayne at ALA 2 | League of Legends
By Jynxed-Art   |   Watch
465 41 26K (1 Today)
Published: March 9, 2013
© 2013 - 2019 Jynxed-Art
:pointr: Also posted to my Tumblr

A neat full body shot of my Vayne cosplay at ALA 2013. More cosplay and League updates can be found at my Facebook page.

:bulletblack: Costume made and worn by me (Sarah Kulyk).
:bulletblack: Photograph by Caperture Photography

___

:star: Please visit my blog or Facebook page for frequent updates, cosplay images and WIP. Thanks!

TUMBLR | FACEBOOK | TWITTER

More of my League of Legends cosplay:
:thumb351647613::thumb347103777::thumb347963635::thumb349617956:
Image size
600x900px 459.8 KB
IMAGE DETAILS
Software
Adobe Photoshop CS4 Windows
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
Comments (39)
Robinsu's avatar
Robinsu|Hobbyist Artist
Nice Vayne Cosplay!
Reply  ·  
Chiyel-Fae's avatar
Nice cosplay
Reply  ·  
Mickaia's avatar
Mickaia|Student General Artist
Awesome! <3
Reply  ·  
persenachia's avatar
persenachia|Student Digital Artist
this is so good omg
Reply  ·  
WolfofTheMists's avatar
The snake bite piercings pull the look together for you. :D It's really cool
Reply  ·  
geminibird's avatar
geminibird|Hobbyist General Artist
do you take commissions?  
Reply  ·  
LeonaDark's avatar
LeonaDark|Hobbyist Traditional Artist
You're pretty Vayne :3
Reply  ·  
WildAboutJenkem's avatar
Gauges are a big no-no for any League cosplay doe.
Reply  ·  
VonGothique1596's avatar
VonGothique1596|Student General Artist
Great cosplay, both you and your Twisted!
Looking forward to see more from both of you :D

I also find it a little funny how you cosplay Vayne and your fiance is cosplaying TF, because Vayne was the first character I played as and have considered cossing her and my boyfriend is currently working on original skin TF.
Reply  ·  
Larina-Satome's avatar
Larina-Satome|Student Photographer
omg I love this!!!! did you make the wig? and two is all the finger and arm gauntlets all foam really?!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Ooops, replied to the wrong comment before. Sorry!!~ Thank you ~Larina-Satome! Yeah, building the wig was a challenge. I chopped up two long black wigs and then added/secured the ponytail separately. And yup, all the armor is made from foam. >_< hehe
Reply  ·  
azrailynne's avatar
Ohhh em geeee this is glorious
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Thank you! Heart 
Reply  ·  
MrMayham's avatar
damn! Best lol cosplay I've seen.
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Wow, thank you ~MrMayham! <3
Reply  ·  
Judith-san's avatar
Judith-san|Student General Artist
Woah, this is just perfect! I love it, so nicely done - and the details are awesome!

I'm a bit curious about your wig, how did you get the ponytail like that? :meow:
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Thank you ~Judith-san ! :) Yeah, the wig was interesting to construct. I used two wigs and had to build the ponytail separate before securing it to the back of the wig. I went for a more exaggerated and cartoony look for this hairdo, hehe. XD
Reply  ·  
SheWhoSoars's avatar
SheWhoSoars|Student General Artist
Omg this is so amazing. How did you make that costume? Did you buy parts of them somewhere? like the metal parts
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Thank you! :) Yup, I sewed the costume and built all the props from scratch. I actually didn't use any metal materials, instead I made them out of craft foam and painted them to look like worn/textured metal. 
Reply  ·  
SheWhoSoars's avatar
SheWhoSoars|Student General Artist
Wow that is so cool :O
Reply  ·  
Vulpes94's avatar
Vulpes94|Student Digital Artist
Great!
Reply  ·  
dreamworld-exposed's avatar
dreamworld-exposed|Professional Filmographer
This is simply perfection.
Reply  ·  
Jynxed-Art's avatar
Jynxed-Art|Professional General Artist
Wow, thank you so much!
Reply  ·  
ArielNico's avatar
niceeeee cosplay, so good!
Reply  ·  
View 1 reply
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
©2019 DeviantArt
All Rights reserved