JSZ-JaZz's avatar
Scourge Sisters
By JSZ-JaZz   |   Watch
16 22 2K (1 Today)
Published: October 25, 2011
© 2011 - 2019 JSZ-JaZz
I've been stalking you
And you've been stalking me
This time it's personal
Don't we make great enemies?

-Left Spine Down - "The Truth Is a Lie"

GJ: it's hard
GJ: drawing 13 year old characters and trying to make them look scary
GJ: it's hard and nobody understands


I know there's a crapton of Homestuck fanart art there, but I wanted to have a go of my own at it as there is one thing that often bugs me about the many artistic interpretations of Hussie's rather minimalistic style. See, the trolls... they are not humans with grey skin and horns. They're aliens. Savage, raised on their own in a 'kill-or-be-killed' model, part-humanoidal, part-insectoid, part-marine aliens.

Now, I admit I didn't do as well as I hoped with conveying my vision of how Vriska and Terezi could look like. I aimed for their hair to look more like insect fur (or whatever you call it), but as you can see I failed, and also they came out too bright and I couldn't fix it without messing up how the picture looks like or spending many more hours on it, which I can't really afford.

Furthermore, I wanted to show how the continuos blood castes of the species go from less to more fish-like, so I tried to collapse Vriska's nose a little (think the classic grey alien guy) and give her some signs of scales - not full-on scales, but rather something like the remains of reptilian skin we humans have on our thumbs. This turned out more like some weird freckles though. I'm also not too happy with how I drew the burns on Vriska's left side of the face and I guess I messed her up a bit too much overall. Well, I did what I could. Terezi came out really cool in my opinion though, if only looking a bit too old.

PS: As I write this, I still haven't seen the long-awaited today's update. Don't spoil it for me, or else you will pay. I'm a Sagittarius, so you know...
Image size
3454x2425px 12.34 MB
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
Comments (20)
renegade-microwave's avatar
renegade-microwave|Student General Artist
This is amazing and utterly terrifying at the same time
Reply  ·  
MaceRider's avatar
MaceRider|Hobbyist General Artist
I like it! I hope you do more like this, I'll be +watching you!
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
thanks! I try to explore something different with every new picture, but I surely will draw more Homestuck :P
Reply  ·  
shirowscafe's avatar
shirowscafe|Student Traditional Artist
Coż. Dopiero teraz jestem w stanie spojzec na to dzielo z odpowiedniej perspektywy.

Terezi wyszla ci rewelacyjnie. Po prostu perfekt! Tez ja tak sobie wyobrazam. Vriska wyglada dziwnie glownie przez szyje, twarz jest spoko.

Generalnie widze co tu zrobiles i popieram. Normalnie gdy natrafiam na kwestie obcych w roznego rodzaju fikcji lubie pomarudzic na realizm i biologiczne kwestie, ale w homestuck przymykam na to oko, glownie z tego powodu ze jest tam wiele bardziej lub mniej niezbednych uproszczen i cala historia moze sie jeszcze roznie potoczyc. Byc moze trolle maja wiecej wspolnego rasowo z ludzmi niz sie wydaje? Jezeli nie, to cala szopka z odmienna fizjologia a ta sama fizjonomia jest po prostu glupia. Chociazby cycki- wiemy ze sa fajne, ale do tego trzeba byc ssakiem... I miec troche wiecej niz 12 lat.... <<'

No i dzieki za zainteresowanie mnie homestuckiem. Ostatnio nie robie nic poza nadganianiem watku, ale juz niedlugo bede na biezaco. Polubiłam. :3
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
:iconhonkyeaplz:
Reply  ·  
shirowscafe's avatar
shirowscafe|Student Traditional Artist
:iconhurrplz:
Za namową jednej dziewczyny stworzyłam nawet fantrolla, nagrzmociłam już tonę bazgrołów i świetnie się tym bawię, ale jakoś tak... trochę wstyd mi to zamieszczac na DA...

Może zaszyję się z tym na jakiś tumblrze i udam ze mam troche mniej niz 22 lata?...
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
mam 23 i jestem facetem i nie czuję się źle z niczym
Reply  ·  
juana-the-hedchidna's avatar
juana-the-hedchidna|Hobbyist Traditional Artist
Niceeeeee. Choc nie zgadzam sie co do trudnosci zrobienia trzynastoletnich postaci strasznych. Wszystkie nastolatki sa straszne. xwx
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
haha nie w ten sposób akurat
Reply  ·  
juana-the-hedchidna's avatar
juana-the-hedchidna|Hobbyist Traditional Artist
No ja zwykle mocno wspomagam sie wyobraznia w rzeczywistosci, wiec dla mnie czesto tak >w>"""
Reply  ·  
Akimaye's avatar
Akimaye|Hobbyist Traditional Artist
Trolls are attractive.
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
to each his own, they say
Reply  ·  
matiz-teh-masta's avatar
Do dzisiaj nie wiem, o co tak naprawdę chodzi z tym całym Homosuck.
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
Komiks/ilustrowane opowiadanie/interactive novel/filmiki flashowe/muzyka - i to wszystko NARAZ. Do tego fabuła o charakterze mózgojebu czasoprzestrzennego z pierdyliardem pojebanych postaci. To jak JESZCZE bardziej kwaśny Earthbound.
Reply  ·  
Hey-Fay's avatar
I am frightened lol
Reply  ·  
h3llb0yn3cr0's avatar
h3llb0yn3cr0|Hobbyist Digital Artist
Sheeeeeet.
Reply  ·  
coppercupcake1's avatar
coppercupcake1|Student Digital Artist
this is creepy XD :thumbsup:
Reply  ·  
shirowscafe's avatar
shirowscafe|Student Traditional Artist
Nie czytałam jeszcze tego komiksu (przed chwilą się o nim dowiedziałam...), wiec jedyne na co mogę zwrócić uwagę to strona techniczna.
Poszedłeś tu bardziej w realizm co nie jest u Ciebie codziennością. To fajnie że wychodzisz ze swojej strefy komfortu.
Proporcje są dobre, wszystko jest na miejscu, tyle że czegoś mi brakuje w kolorowaniu. Nie wiem do końca czego, bo widzę że kolory mają różne nasycenie, ale może można by było to jeszcze bardziej wydobyć urozmaicając je temperaturowo. Więcej fioletu, błękitu w cieniach, cieplejsze barwy w miejscach oświetlonych. Ja też mam problemy z wyjściem ze schematu - 'więcej bieli- jaśniej, więcej czerni- ciemniej' ale wiem że im dalej się od niego odejdzie tym lepsze efekty się osiągnie.
Co by nie było, obie wyglądają dobrze, ale Terezi wręcz fenomenalnie. Te szerokie usta i jęzor wyszły ci świetnie! Ach, lubię patrzeć jak ludzie się rozwijają. To mnie motywuje do pracy.
Reply  ·  
JSZ-JaZz's avatar
JSZ-JaZz|Hobbyist Digital Artist
Z kolorów jestem zdecydowanie mniej zadowolony niż z samego rysunku, tak. Wiekowość mojego tabletu daje się już we znaki i do kolorowania na nim zbyt łatwo tracę cierpliwość - aż chcę po prostu skończyć tak, by mieć to już za sobą. Poza tym, albo używam nieodpowiedniego programu (a pewnie tak jest, bo Photoshop jest przede wszystkim przeznaczony do obróbki zdjęć), albo nie rozplanowuję sobie odpowiednio dobrze płaszczyzn obrazu, bo przy malowaniu barwami tak zbliżonymi do siebie jak tutaj łatwo się gubię. :B Jeśli zaś chodzi o kolorowe światłocienie - tak. Mogłem to tak zrobić, ale jakoś... wyleciało mi z głowy. Dzięki Tobie przynajmniej następnym razem na pewno będę pamiętał. :D
Reply  ·  
shirowscafe's avatar
shirowscafe|Student Traditional Artist
Ja też używam photoshopa, słyszałam wiele dobrego o corelu paiterze, ale nie próbowałam jeszcze żadnego innego programu niż PS. Jakbyś się przerzucił na jakiś inny graficzny, to daj znać, sama chętnie spróbuję.
Reply  ·  
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
©2019 DeviantArt
All Rights reserved