Shop Forum More Submit  Join Login
Fishing Hair Out of the Drain by JohnSu Fishing Hair Out of the Drain by JohnSu
Alright, so this didn't really happen. But I was this close to expecting it! I had this little paperclip bent into the shape of a hook and was digging out slimy gobs of hair from the shower drain, and all the while I kept thinking I'd pull out some sort of tiny woman who lived in there. Man, all that hair...

Anyhow, most of this was drawn in Flash. I used Fireworks for blurring the shading and smoothing over some of the edges. Finished this in a morning.
Add a Comment:
 
:iconcullyferg2010:
cullyferg2010 Featured By Owner Aug 14, 2016
I work as a part-time custodian at an indoor aquatic center and have to deal with 'hair mice' in the women's locker room.  There's always clumps in the drain grating.
Reply
:iconchikachi98:
chikachi98 Featured By Owner Feb 14, 2016
This pic reminds me of a pic I saw of my dad when he was younger! haha! XD
Reply
:icontheotakuofbowie:
Theotakuofbowie Featured By Owner Jan 25, 2016
Ow my hair says the woman in the drain
Reply
:iconcyberweasel89:
Cyberweasel89 Featured By Owner Jan 24, 2016  Hobbyist Writer
That's you?

.....

You look like how I would imagine my ideal Japanese boyfriend... o//////o

(I like 'em scruffy, glasses-wearing, and nerdy)
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Feb 9, 2016  Hobbyist Digital Artist
That was me.

Let's just say there's not as much hair left to fish out of the drain as there was 10 years ago.
Reply
:iconcyberweasel89:
Cyberweasel89 Featured By Owner Feb 12, 2016  Hobbyist Writer
10 years ago? Yeah, I'm a lot more perverted now than I was at 16. XD

Sorry, BTW. Didn't mean to say something so ignorant. >_<
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Feb 12, 2016  Hobbyist Digital Artist
Hahaha, np
Reply
:iconcyberweasel89:
Cyberweasel89 Featured By Owner Feb 22, 2016  Hobbyist Writer
BTW, I remember seeing you around back then. Hard to believe an oldbie like you is still around! BTW, what did you do that DA considers such a contribution to the community?
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Mar 14, 2016  Hobbyist Digital Artist
I'm not sure! They never told me exactly what, I think.
Reply
:iconcyberweasel89:
Cyberweasel89 Featured By Owner Mar 14, 2016  Hobbyist Writer
Huh. Well, they aren't exactly known for their people skills. XD
Reply
:iconlaugh-butts:
Laugh-Butts Featured By Owner Jan 24, 2016  Professional Digital Artist
So creative!
Reply
:iconclearturquoise:
Clearturquoise Featured By Owner Jul 31, 2015  Hobbyist General Artist
OH MY GOD THIS IS SO CUTE :happybounce: 
Reply
:icon8oni:
8oni Featured By Owner Apr 8, 2015
I remember watching this short horror movie a years ago and when I saw this I remember it lol.

Try google Kitchen Sink, you might like it :)
Reply
:icongingersketches:
gingersketches Featured By Owner May 11, 2014  Hobbyist General Artist
This would explain the clogs in my drain.  Apparently, my drain nymph is a redhead :meow:
Reply
:iconi-am-finally-free:
I-AM-FINALLY-FREE Featured By Owner May 11, 2014  Hobbyist Writer
...I predict a very shiny cold head for you in the future...
Reply
:iconomg-imsoawesome:
OMG-ImSoAwesome Featured By Owner Sep 9, 2013  Professional General Artist
This is so cute!!! :XD:
Reply
:iconshadowthepredator:
shadowthepredator Featured By Owner Jul 27, 2013
That is the cutest hair clog I have ever seen.
Reply
:iconbumsy:
Bumsy Featured By Owner Jul 6, 2013
Be gentle with her! She's your creation. :iconcreepplz:
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Aug 2, 2013  Hobbyist Digital Artist
whooops
*sad trombone*
Reply
:iconjustpeachylol:
justpeachylol Featured By Owner Apr 1, 2013  Hobbyist
LMFAO! This is pretty cute!! I mean, in real life its not that cute and fun looking hahahah
Reply
:iconfreakerybattery4:
Freakerybattery4 Featured By Owner Mar 27, 2013  Hobbyist General Artist
poor girl
Reply
:iconday-night-sleeper:
Day-night-sleeper Featured By Owner Mar 25, 2013  Hobbyist General Artist
True story!
Reply
:iconotaku-alchemist:
Otaku-Alchemist Featured By Owner Mar 23, 2013  Hobbyist Writer
lol She looks like Sadako!
Reply
:iconrelic-angel:
Relic-Angel Featured By Owner Jan 26, 2013  Hobbyist General Artist
I hate fishing my own hair out of the shower. :x
Reply
:iconlmonster2:
LMonster2 Featured By Owner Jan 18, 2013  Hobbyist General Artist
I love this picture. It is gross, but so funny because it's true how horrible drainage hair can be. Xb
Reply
:iconmununga11:
Mununga11 Featured By Owner Dec 18, 2012  Hobbyist Artist
that would have been so weird.
Reply
:iconjtpup0:
Jtpup0 Featured By Owner Nov 26, 2012  Student Digital Artist
I know this feel too well o.o
Reply
:iconformyladyartemis:
ForMyLadyArtemis Featured By Owner Nov 2, 2012  Hobbyist Traditional Artist
HEHEHEHE!! That's a really creative way of putting it!!! XD!!
This just makes me laugh...and wonder who is hiding down my shower drain...O_O".
Reply
:iconmikoswish:
MikosWish Featured By Owner Jan 7, 2013
Some type of scary or weird demon lol
Reply
:iconformyladyartemis:
ForMyLadyArtemis Featured By Owner Jan 7, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Quite possibly XDDD it would explain all the gurgling I hear down there...:rofl:
Reply
:iconmikoswish:
MikosWish Featured By Owner Jan 7, 2013
lol Im in japan. And they have some very scary type of demons i hope i dont meet any XD especially since most of them seem to go after women and children in the bathroom haha
Reply
:iconformyladyartemis:
ForMyLadyArtemis Featured By Owner Jan 8, 2013  Hobbyist Traditional Artist
KYAAA! :la: You're in JAPAN?! Lucky-duck-I-want-to-be-there-right-now. ;P
:rofl: Well, since I am a girl, I'll keep a lookout XDDDD.
I'm self-proclaimedly skilled in the use of wielding household objects as weapons XDDDD :lol: .
Reply
:iconmikoswish:
MikosWish Featured By Owner Jan 9, 2013
Japan is amazing but the guys are very submissive compared to Americans its interesting. And the people are so respective.
Reply
:iconformyladyartemis:
ForMyLadyArtemis Featured By Owner Jan 10, 2013  Hobbyist Traditional Artist
Really?
XDD I'm respectful...I think...XDDDD.
Reply
:iconmikoswish:
MikosWish Featured By Owner Jan 24, 2013
The kind of respect lol is different then what i am used too. But yeah you probably are its just that not a lot of people are these days
Reply
(1 Reply)
:iconmarianahime:
MarianaHime Featured By Owner Sep 25, 2012  Hobbyist Digital Artist
hahaha is the most cute and disturbing I've ever seen! how you did?
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Oct 1, 2012  Hobbyist Digital Artist
You just twist a piece of metal into a hook shape, push it into the drain and pull it up!

Then you take the picture before it escapes.
Reply
:iconobsidian-stone:
Obsidian-Stone Featured By Owner Sep 17, 2012
Every. Single. Time.
As an Asian girl with long black hair, I can testify to the truth of this.
TMI? TMI...
Reply
:iconsoxmanyxnames:
Soxmanyxnames Featured By Owner Aug 17, 2012  Hobbyist General Artist
It would have been scary if it turned out to be that scary chic from the "Grudge".

D:

That's what the long black hair reminded me of.
Reply
:iconallhailme01:
allhailme01 Featured By Owner Aug 3, 2012
Dis be both really gross and freaken awesome
Reply
:iconbladewithin:
BladeWithin Featured By Owner Jul 21, 2012  Student General Artist
awww that's so cute^U^ I can imagine that in my own home^U^
Reply
:icondayzee8:
dayzee8 Featured By Owner Jun 24, 2012  Hobbyist
Hey watch "My strange Addiction" on youtube. Theres a guy who breaks into people's homes just to pull out hair in their bathtub drain, he's addicted to it. YAAAY . You will be disturbed :iconinugrossplz:
Reply
:iconnvrrawrnvr97:
nvrrawrnvr97 Featured By Owner Sep 20, 2012
ahahhah, really? that's sucha weird addiction
Reply
:icondayzee8:
dayzee8 Featured By Owner Sep 20, 2012  Hobbyist
Yah I know. It's usually something a bit more normal like packing baby powder into your nose. Try the show it's actually really interesting xD
Reply
:iconnvrrawrnvr97:
nvrrawrnvr97 Featured By Owner Sep 20, 2012
i watched an episode,it was pretty cool and strange at the same time O.o
Reply
:icondayzee8:
dayzee8 Featured By Owner Sep 21, 2012  Hobbyist
Yepp. Did you watch that lady ho was addicted to her boobies? :iconinugrossplz:
Reply
:iconnvrrawrnvr97:
nvrrawrnvr97 Featured By Owner Sep 22, 2012
i saw one where a lady was addicted to getting breast enlargements.. is that what you are talking bout?
Reply
:icondayzee8:
dayzee8 Featured By Owner Sep 23, 2012  Hobbyist
MHMM. Yucky huh? O__o
Reply
:iconjohnsu:
JohnSu Featured By Owner Jun 26, 2012  Hobbyist Digital Artist
like a robber who breaks in and washes the dishes!
Reply
:iconguardian-prince:
Guardian-Prince Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
lol Sweet, your little girl looks just like a cute character in the manga Mx0
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Photo
Download JPG 600 × 600




Details

Submitted on
January 28, 2006
Image Size
65.7 KB
Resolution
600×600
Link
Thumb

Stats

Views
107,669
Favourites
3,077 (who?)
Comments
549
Downloads
1,483