Deviation Actions

Fox-Dev's avatar

Battle armor Trace? lol

By Fox-Dev
63 Favourites
28 Comments
4K Views
This would be...Trace Legacy...from the Twokinds comic....as if the freaking bar to the left of the picture didn't tell ya that! :D In anycase...I drew him like....a looong time ago and never colored him...and I kept saying Hey Tom...I should color that guy...or what happened to that fanart....oh yeah...I never colored it. lol. Well now I did. So har...and more har. And hardy har har? Anyways, you can catch all of Tom's work here ~~> assuming you haven't already :o
Image details
Image size
644x977px 127.58 KB
Published:
© 2005 - 2021 Fox-Dev
Comments28
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
This is actually how I envision him in 5 years. There is only so long you can run from your problems before they catch up with you. One day Trace will have to confront his past and the Templar... and it will be epic
trall7's avatar
The best drawing Trace Legacy what I ever seen
spacdud's avatar
But if you want to go ahead and make a better one...Well HEY! I'm not stopping you! ;)
Fox-Dev's avatar
I might actually do that.
spacdud's avatar
Well honestly...not even Tom can draw Trace this good, lol. This art is the best art of Trace on DA ;)
spacdud's avatar
WOWOWOWOWOW! BEST DRAWING OF TRACE EVAR!!!! XD

Very nice work, so glad you did this ;)
Fox-Dev's avatar
Really? I think I need to redo it. lol
Holly Shit run for your life he's gonna kill us all... Heheh:)
BlazeInferno's avatar
Huh, could've sworn a Fave'd this when I saw it... like this picture. I actually ended up making a Fire Emblem Trace Sprite based on this armor... it's hidden away in one of my early "sprite compilation" pictures, though.
Fox-Dev's avatar
I'm glad you like it...because I look at it now and go..."feh" lol. Not so much the armor as the pose...and the face...and yeah.
looks like the armor was inspired by Oblivion, the ebony armor u get from umbra, not sure if its teh same design from 'fire emblem' but meh, still great
Fox-Dev's avatar
No idea...never played Oblivion. o.O Not to mention I think I drew it before that game came out...BUT...I can't say for sure lol
Taser-Rander's avatar
You killed it.

D:
Fox-Dev's avatar
What'd I kill? >.>; Cause uh...yeah lol.
ZI3NTAR's avatar
How I could not notice it !!!!
This is imposible !!!
:+fav:
Fox-Dev's avatar
I have no idea.. >.>;
ZI3NTAR's avatar
I don't also know.
^^;
It's cool but, I'd slice him up the crotch, or just go for the thighs. He's too much of a lamer to block that. Whoohah.

~Phoenix
Fox-Dev's avatar
LOL. Not even sure how to respond to that one XD
Well he's kinda not wearing armour in those areas, and well, Trace IS a lamer. So he wouldn't be able to block my awesome fighting tactics if he tried.
Always-Lost's avatar
AND once again, you used the SAME view.

D:< Bad Foxy! Bad!

Nice coloring though.
Fox-Dev's avatar
Except the drawing's old Al. lol. The coloring is the only new thing.
KanKerai's avatar
Looks like it was inspired by Fire Emblem, at least in the armor and sword designs. Not a bad thing...

His face seems kind of strange- I think it's the hair, it seems to dip a bit too low. It works if you were intending him to be evil Trace, though. Good job.
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In