FionaHsieh's avatar

The Hall

By FionaHsieh
378 Favourites
26 Comments
4K Views
just one out of a TON of backgrounds I painted for "Tangled the series", premiering tonight at 8pm on Disney Channel!! AAHH

I actually painted this in 2015 (can you believe), and all the episodes until episode 5 were done before December 2015. LOL

I'm shaking, I'm nervous

I won't upload all of them on deviantart, but most of them will be posted on my tumblr! I'll be posting new backgrounds with every new episode release: 
fionahsieh.tumblr.com

HOPE YOU GUYS LIKE IT!!!

~ Fiona Hsieh
twitter.com/fionapup
IMAGE DETAILS
Image size
1045x557px 424.88 KB
Published:
© 2017 - 2021 FionaHsieh
Comments26
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
witchpixe's avatar
since you did so great on the throne room of Corona, may plz have back rounds on the Dark Kingdom?
jettmanas's avatar
The series and this art is fantastic. :)
typintypos's avatar
Omg this is fabulous! *w*
CaseyJewels's avatar
Linked to you here.

You work on the show? Well, you and the rest of the crew have done an amazing job! I'm in love with the show's style. As for this piece in particular, I love how inviting and open the throne room is, and the color scheme works together perfectly! The lighting/shadows look really complicated with all the light sources and reflections, but you nailed them.
FionaHsieh's avatar
thanks very much! 
CaseyJewels's avatar
You're welcome!
Hawkieface's avatar
hold the bus,,,,,
I've just started the series and I'm loving it already! I didn't know you did the backgrounds omg I. Have so much more love for it all now lmao <33 they look amazing!!
QT11Q's avatar
NILFGAARD!!!!!
krumby's avatar
These backgrounds are looking insanely good, dude. Always an inspiration seeing your environmental work.
FionaHsieh's avatar
AH GOSH THANKS CJ!!!
NumillaWafer's avatar
I love the art style. I also watched the series and loved the backgrounds and art style. Now that I know that you did them makes it 10 time better.
FionaHsieh's avatar
thanks so much!
Katakana1's avatar
You're in charge of the backgrounds to the series? That's awesome :D 
You did a good job :clap:
FionaHsieh's avatar
Me and 3 other background painters do all the establishing shots and any detailed shots! Thanks!!
Katakana1's avatar
You guys are doing a good job :clap: 
And you're welcome :)
Niki772001's avatar
Oh my, YOU are creating backgrounds to this series? This is getting better and better <3
FionaHsieh's avatar
YEAH!! Me and 3 other background painters do the establishing shots and any detailed shots :'D 
IronBroFst's avatar
Praise the sun!
TheCoyfischer's avatar
Oh wow i had no idea there was gonna be a tangled series! I just set it to record xD Excited to see it : 3
This looks gorgeous <3
FionaHsieh's avatar
hope you liked it so far! hehe
thanks!
TheCoyfischer's avatar
ah I really did : D I'm excited to see more! My little brother liked it a lot too xD
I got so excited every time i saw a background by you lol
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In