Shop Forum More Submit  Join Login
Brain Bug: SST by filbarlow Brain Bug: SST by filbarlow
Here is the original Brain Bug design and color comp that I did for Starship Troopers: Roughnecks Chronicles CG television show. It was closely based of a rough sketch that Executive Producer Richard Raynis did. He wanted it to have more of a skull-like face, rather than the more obvious pulsating brain, this design is the result of our collaboration.
Add a Comment:
 
:icontimetravellingutwolf:
TimeTravellingUTwolf Featured By Owner Edited Nov 6, 2016  Hobbyist Traditional Artist
The Carl busts in with two big guns, and saves the day!...





I'm still sad about carl...



He was one of my favorites...




So was Brutto...





And Razak...




And Zander...





WHY DO THEY DO THIS TO ME?!
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Dec 17, 2016  Professional Filmographer
I know.
Honestly, had Sony been smart I'd still be working there making more shows. They decided politics and budget cuts were more important. They forced me to leave, I didn't want to, I contractually HAD to. They dropped the ball and everyone missed out.

However, I'm still here.
I've been attempting to pick up the gauntlet and do it again through Image Comics with 8House: Yorris, but none of the fans of the old shows are interested in taking the journey with me. Yes it's different, but that's the point, it's meant to be a familiar, yet new, experience. imagecomics.com/comics/release…
Reply
:icontimetravellingutwolf:
TimeTravellingUTwolf Featured By Owner Dec 18, 2016  Hobbyist Traditional Artist
Awesome! I would like to do something like that, but I can't.
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Dec 19, 2016  Professional Filmographer
Practice, practice, practice and look at reference!
Reply
:icontimetravellingutwolf:
TimeTravellingUTwolf Featured By Owner Dec 19, 2016  Hobbyist Traditional Artist
The reason I can't is, but wouldn't have the time in my schedule to work on stuff like that
Reply
:iconcorneliusarts:
CorneliusArts Featured By Owner Apr 8, 2014  Hobbyist General Artist
a cutie cootie :D
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Apr 17, 2014  Professional Filmographer
lol
Reply
:iconv1ewt1ful:
V1EWT1FUL Featured By Owner Jul 16, 2013  Hobbyist Digital Artist
i love this movie
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Jul 18, 2013  Professional Filmographer
Well, this was for the TV show.
Reply
:iconv1ewt1ful:
V1EWT1FUL Featured By Owner Jul 18, 2013  Hobbyist Digital Artist
theres a Tv show?OMG WUT? 
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Jul 19, 2013  Professional Filmographer
Was, back in 1999. You might be interested in this gallery of bugs and characters that I designed for it: filbarlow.deviantart.com/galle...
Reply
:iconv1ewt1ful:
V1EWT1FUL Featured By Owner Jul 19, 2013  Hobbyist Digital Artist
oh
Reply
:iconthegurch:
TheGurch Featured By Owner Jan 9, 2013
Nice colouring
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Feb 10, 2013  Professional Filmographer
thank you :)
Reply
:iconthegurch:
TheGurch Featured By Owner Jan 10, 2013
Is this markers or digitally done?
Reply
:iconthedrowningearth:
TheDrowningEarth Featured By Owner Feb 11, 2012
I remember that series from a while back, though only recently I caught up to every episode on netflix. Graphics and art direction were damn cutting edge for its time.
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Feb 13, 2012  Professional Filmographer
Yeah it's a project I'm proud off.
Reply
:icongermanxguerra:
germanxguerra Featured By Owner Sep 10, 2011  Hobbyist General Artist
the boss
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Sep 11, 2011  Professional Filmographer
Big buggy brain boss!
Reply
:iconchainsawdroid:
ChainsawDroid Featured By Owner Aug 23, 2011
Man, Fil you rocked this one so hard. Oath, mate.
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 23, 2011  Professional Filmographer
Haha thanks, mate.
Reply
:iconcontraltissimo:
Contraltissimo Featured By Owner Aug 12, 2011
Nyaaaahahahaha oh my gosh.... it's the Brain Bug. :XD:

Is that a tail back there? We never really got to see the back end of him in the show....

Ughughgughhh I can almost see his rolls of brain/fat just jiggling. The animators did a nice job of making him look so gelatinous in the show. :laughing:
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 13, 2011  Professional Filmographer
Yep that's kind of a tail, I would have given him two, like feelers, so he can tell what's going on back there.
Reply
:icongroudan383:
Groudan383 Featured By Owner Aug 12, 2011  Hobbyist Artist
Brian Bug? this guy looks like hes the fatass "i LOVE to eat A LOT" bug lol. i dont see how he can affect anything brain related, let alone move :)
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 12, 2011  Professional Filmographer
Yeah he just seemed to get bigger, in the film he had Chariot Bugs to shuffle him around, we made him walk lol
Reply
:icongroudan383:
Groudan383 Featured By Owner Aug 12, 2011  Hobbyist Artist
Damn, he was quite the fatass. why was he called Brian Bug instead of like Gluttony Bug or something? :)
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 13, 2011  Professional Filmographer
He suffers from a rare genetic disorder. Honestly I don't know why he ended up so big, probably to link him up with the movie version.
Reply
:icongroudan383:
Groudan383 Featured By Owner Aug 13, 2011  Hobbyist Artist
Wow, i wonder of he could get any bigger lol
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 14, 2011  Professional Filmographer
probably lol
Reply
:icongroudan383:
Groudan383 Featured By Owner Aug 14, 2011  Hobbyist Artist
Then i feel sorry for the carrier bugs :)
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 15, 2011  Professional Filmographer
lol me too
Reply
(1 Reply)
:iconundrave:
Undrave Featured By Owner Aug 12, 2011
because all that mass is actually BRAIN and not fat!!!
Reply
:iconfilbarlow:
filbarlow Featured By Owner Aug 13, 2011  Professional Filmographer
Haha
Reply
:icongroudan383:
Groudan383 Featured By Owner Aug 12, 2011  Hobbyist Artist
Really? Its hard to tell
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
August 12, 2011
Image Size
565 KB
Resolution
1000×772
Link
Thumb

Stats

Views
7,919
Favourites
228 (who?)
Comments
35