f0xyme's avatar

Hyena

By f0xyme
601 Favourites
34 Comments
8K Views
This was a picture for my digital painting class and the assignment was "How fly is your ride?". It's basically just draw something riding on something else lol.

I did three pics and this is the 3rd.

I lied about the Pharaoh dog, this one might actually be my fav...I dunno, I can't make up my mind... lol. Anyway, this one I imagined this girl was escaping from something (maybe from a prison because she was a super awesome spy or assasin or something...) and she hitched a ride from a crazy giant hyena running by, or maybe it's her loyal pet, make it what you want! and by the looks of it, she's really good at riding bare-back...

Went crazy with lines and textures lol
close-up on face: [link]
Textures from: Cgtextures.com and from ~berthjan

Enjoy!
IMAGE DETAILS
Image size
927x1200px 1.24 MB
Published:
© 2011 - 2020 f0xyme
Comments34
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
RedPandaDreaming's avatar
GoldenMaia's avatar
I love this.  Must have!
KeilieMonster's avatar
thats so cool like holy hyena...
Tawny-Dodge's avatar
oh my gosh i love this so much because I love hyenas with a flaming passion and my character spirit animal is a hyena an dthis is just amazing XD
DreamsOfSilverWolfs's avatar
Wow really cool and I like the idea of her being a spy/assasin with a hyena companion. :D awesome
happyblueimpIII's avatar
Love the hyena's expression! Can't get enough of this picture!
mcreadyman's avatar
man i love these kinda pics. great work!
f0xyme's avatar
longlostsoldier's avatar
We all need giant hyena pets.
f0xyme's avatar
yes. yes we do.
PRoach501's avatar
This is awesome! Nice work!
NicholasMilam's avatar
holy shit thats cool you diserve a award or something
MairzyDozyDiveyDoats's avatar
The look on the mount's face definitely makes me think there's more up with this pic. Also, reminds me of Dobermon for some reason.
Alinchen-Tenny's avatar
Im so sorry, I cant stop stalking this pic... Its .. I dont even know, propably the best thing Ive seen so far.

Naw, Im not trying to get something, just sayin.
f0xyme's avatar
haha well thanks (: <3
PunkGotADeathWish's avatar
Awesome shading an art style you have!
Ratty08's avatar
doude this would make an awesome shirt! X3
Hetian's avatar
The Hyena's smile looks so devilish, the woman riding him/her has gain the intimedation factor, what a giant hyena who looks ready to kill and/or defend its master, EPIC!
Dragnia's avatar
this is fantastic xD
pezfish26's avatar
i love the girls hair and the way you drew them both is amazing!
Ethulai's avatar
Looooooooooooooooove it <3 Good to see some decent hyena artwork on DA.
f0xyme's avatar
haha thanks (:
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In