Shop Forum More Submit  Join Login
AC Tarot Project: 7 of Cups by Envos-the-Bouncy AC Tarot Project: 7 of Cups by Envos-the-Bouncy
This is for the Assassin's Creed Tarot Card Project at :iconvisionaryassassins:



This card is 7 of Cups: The Lord of Illusionary Success.
original size: [link]

[link] written by ~DeeNuke :icondeenuke:
That's the writing that goes with it! Sooo good. Readreadread! :la:


(Uh. I've been hard art blocking over this lol.
Especially colouring. Thank GAWD it's done! 8D )

Lemme see... this card is about choices. Canyoutell?
On the upside, you'd need to reflect on all the possible
choices presented to you and make judgments accordingly.
On the downside, there's indecision, inaction, self-delusion,
false hopes, and/or fear of success.
In essence, nothing has come to fruition yet.
Hence, 'Illusionary Success'.
I replaced a few symbols in the cups to keep with the AC theme. xD

Why La Volpe? Because he has this air of mystery.
...and because he looks really cool and idklolol xD;;
Done with my 2 cards, hope iz aiight! :D






sketched+inked on A4 paper
colours on Adobe Photoshop CS2
Assassin's Creed © Ubisoft
art © *Envos-the-Bouncy
Add a Comment:
 
:iconanndilek:
anndilek Featured By Owner Jun 5, 2012  Hobbyist General Artist
greeeeaaat!!! lookin' forward for more!
Reply
:iconnoosha77:
Noosha77 Featured By Owner Jun 5, 2011  Student General Artist
WOOOOW!!
What? No, that is way underestimating it...magnificent?...brilliant?...perfect?
*brainstorming*
Sumptuose, exotic, and OUT OF THIS WORLD!!!!!!!
Reply
:iconghostbusterlover:
Ghostbusterlover Featured By Owner Mar 12, 2011
Simply amazing! :love: I... I don't know what to say or to describe! Ok, I try. Colors + shinyness + details + pose + mystery + simply La Volpe = EPICNESS! :la::heart:

Worth the feature in my (same) Journal. That'd make it three, yes? Well done! =D
Reply
:iconaki1no1yuki:
Aki1no1yuki Featured By Owner Jan 25, 2011  Hobbyist General Artist
I like this picture. I'd never know what a tarot card is if I didn't have the internet. If I remember right they show you what could happen in the future? I can understand why it's such a happy thing to get a positive reply, I guess that's why I'm a good person because most people are pretty dang good at their thing. My thing might be gaming, but using the computer is an obvious one too. I feel like encouraging people today. There's always someone better than you, but that's not something to be jealous about. *cough* O_o Weeell... Can't help the human nature, no one's perfect. Great work! :)
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jan 26, 2011
Yeah! That's basically how tarot cards work~
You take like 3 of them and then they help
you make choices in the future, but I'm not
sure of the actual schematics. :?

Heheheh, HELL YEAH, do some people encouraging! xD
Thanks for your comment~ :B
Reply
:iconmayain:
MaYain Featured By Owner Jan 21, 2011  Hobbyist General Artist
Awesome *u*
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jan 21, 2011
8DDDD Thanks! :hug:
Reply
:iconmayain:
MaYain Featured By Owner Jan 25, 2011  Hobbyist General Artist
Yar welcome~ -w-
Reply
:iconelnamis:
Elnamis Featured By Owner Dec 9, 2010  Hobbyist Digital Artist
Awesome work!
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Dec 9, 2010
Yeee! Thanks a bunch!! :la:
Reply
:iconelnamis:
Elnamis Featured By Owner Dec 13, 2010  Hobbyist Digital Artist
My pleasure!
Reply
:iconraubvogel:
Raubvogel Featured By Owner Nov 5, 2010
I so love this picture. Its very good. You draw so cool O//A//O
Fantastic!
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Nov 5, 2010
Oh man, all your comments are making
me so giddy xDD!! Thanks a bunch!
I'm glad you like how this one came out~!
Reply
:iconraubvogel:
Raubvogel Featured By Owner Nov 12, 2010
Youre very welcome :)
I just love your fanarts ^^
If you ever want to do an art trade, tell me ;)
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Nov 12, 2010
lolol sweeeeeet!
Alrighty, I'll let you know if I want
to art trade~ And you let me know too k? xD
Reply
:iconraubvogel:
Raubvogel Featured By Owner Nov 13, 2010
Can you draw the hunter from brotherhood with La Volpe? :)
I think they`ll look cool together ^^
Reply
:iconmagntaa:
Magntaa Featured By Owner Nov 2, 2010  Professional Digital Artist
OMG!! so Awesome!!
You make me want to have a AC's Tarot deck xDDD I could be so great and have great meanings!! >w<
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Nov 2, 2010
Heheh, thanks!

AND I want an AC tarot deck too! :iconiloveitplz:
I think it could actually work OvO
Reply
:iconmagntaa:
Magntaa Featured By Owner Nov 2, 2010  Professional Digital Artist
yey<3<3
if you really want to work it willl, if Clow cards works like a tarot deck, it can too xD
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Nov 2, 2010
Heheh, yeah~ 8D
(..wait wat are you saying that AC
deck will work like the Clow deck?
Not really wanting to have to capture
escaped characters from the AC deck.
That'd be hell lol ack)
Reply
:iconmagntaa:
Magntaa Featured By Owner Nov 2, 2010  Professional Digital Artist
no like that xDDDD
I have a Clow deck and I use it like a Tarot deck, I give them some meanings for each card, (like: jump -> time for moving, plans, excesses) and, omg, they work very well : D


sorry if my way to talk is strange, it's not my mother lenguage
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Nov 2, 2010
Nawww, not at all, your english is
just fine~ :P (But AC working like
actual Clow cards would be nuts xDD)
btw, way to stylize tarot reading with
those Clow cards 8D
Reply
:iconten-1717:
Ten-1717 Featured By Owner Jun 22, 2010  Hobbyist General Artist
Featured here:
[link]
:la:
:)
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jun 22, 2010
OH WOW WOW WOW! :iconlaplz:
Hey thanks a whole bunch!
That quite makes me giddy, haha~ :tighthug:
Reply
:iconten-1717:
Ten-1717 Featured By Owner Jun 22, 2010  Hobbyist General Artist
My pleasure! :glomp:
you art is wonderful!
Keep it up! :blowkiss:
Reply
:iconten-1717:
Ten-1717 Featured By Owner Jun 10, 2010  Hobbyist General Artist
Amazing! .
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jun 10, 2010
lol thank you! :D :D :D
(and also for those favs and watch! :excited:)
Reply
:iconten-1717:
Ten-1717 Featured By Owner Jun 11, 2010  Hobbyist General Artist
My pleasure! :hug:
Love your art! I like AC pics the most! :iconhappyblueplz:
Reply
:icontarotsophie:
Tarotsophie Featured By Owner Jun 1, 2010
Hi!
We just added your image in our contest "Tarot picture of the month - May 2010" ... you can see it here: [link]
Hope thats ok for you!
Best regards and thanks for your work!
Andreas
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jun 2, 2010
lol, it's cool with me~
Thanks for that! I'm pretty flattered haha~ :D
Reply
:iconsubject20:
subject20 Featured By Owner Jun 1, 2010
Wow... I must say... WOW!!! I didn't know about this card, until I read ~DeeNuke's story. I'm amazed! I must watch you!!!
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner Jun 2, 2010
Oh man, thanks!! :D :la:
Reply
:iconsubject20:
subject20 Featured By Owner Jun 3, 2010
don't thank you, you're the brilliant artist!
Reply
:icondancinganddying:
DancingAndDying Featured By Owner May 30, 2010
Volpe needs moar love....
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 30, 2010
He does he does he really does.
I think I'd freak if I actually saw some more
work of him xD;; Soooo cool. /hardfan.

Heheh, dat fav, thanks~ :la: :hug:
Reply
:icondancinganddying:
DancingAndDying Featured By Owner May 30, 2010
Hrrrn, you're making me want to draw him now >> Perhaps I will, and steal my friend's scanner :P

No problem~
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 30, 2010
D-D-DON'T GET MY HOPES UP. :excited:
lol, and stealing scanners is the way to go~
<--always steals scanners 8D
Reply
:icondancinganddying:
DancingAndDying Featured By Owner May 30, 2010
Okay, now I HAVE to XD
I don't actually own a scanner, so I must pilfer~
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 31, 2010
:ohnoes:!! NONOBLIGATORY, K? :iconexcitedplz:

Heheh, sometimes I use the cheap way of
taking a pic and then sending it to myself
via e-mail. Then photoshoop! :dummy:
But pillaging is easier, yes? 8D
Reply
:icondancinganddying:
DancingAndDying Featured By Owner May 31, 2010
Since I don't look a thing like the man, it'll have to be a drawing :P

Pillaging is much easier, especially when PB lets you crop out all the unnecessary bits 8D
Reply
:iconheartlesspuppet:
HeartlessPuppet Featured By Owner May 28, 2010
Jesus christ. That's fucking amazing looking. The colouring/shading is fantastic. Woman, why are you so bloody amazing? /jealous
Looks really good~
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 29, 2010
You dropped the eff bomb! Must be special~ :'D!! xD
lol thanks! It's what happens when I put in effort
and get aggravated and bitch at anyone within hearing
disctance of me! :D

p.s. I'm a MAN. A MANLY MAN. :iconimseriousplz:
Reply
:iconheartlesspuppet:
HeartlessPuppet Featured By Owner May 29, 2010
xD Or I was just super excited. I dunno. xDDD
lmao. Real nice. Well, it came out spectacular. :>
Pfffffffft. xD
Reply
:iconhappichuu:
happichuu Featured By Owner May 28, 2010  Hobbyist Digital Artist
I liek his shininess a lot! You and your La Volpe obsession.
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 28, 2010
Can't help it, foxy old man, y'know? :iconimseriousplz:
Reply
:iconmirax-chan:
Mirax-chan Featured By Owner May 27, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Wow, that's really cool :D Great work! :clap:
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 27, 2010
Heheh, why, thank you very much! :la: :hug:
Reply
:iconblack01scarlet:
black01scarlet Featured By Owner May 26, 2010
or poison?
Reply
:iconblack01scarlet:
black01scarlet Featured By Owner May 26, 2010
what does he offers you ? drugs ?
Reply
:iconenvos-the-bouncy:
Envos-the-Bouncy Featured By Owner May 26, 2010
Haha, it's trippy enough, he might
as well be offering you drugs or poison.
xDDD;; Nahh, those are supposed to be
symbols. (didn't think it through though. guh.)
Heheh, thanks for those couple of favs btw! :la:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 25, 2010
Image Size
312 KB
Resolution
525×750
Link
Thumb

Stats

Views
7,767
Favourites
280 (who?)
Comments
131
Downloads
196