Elesis-Knight's avatar
Classic Sonic - Animation
By Elesis-Knight   |   Watch
1K 136 18K (1 Today)
Published: August 20, 2016
© 2016 - 2019 Elesis-Knight
This is a small animation from Classic Sonic in a similar animation used in Sonic Mania, it was used in the celebration of 500k of followers on the official Sonic twitter! Basically is the same animation from there, but with more resolution.

Also, the Commissions are open for now! For more information, just check my Tumblr:  rafaknight-rk.tumblr.com/
Image size
800x800px 15.59 MB
Comments134
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
SonikkuFan85's avatar
SonikkuFan85Student Artist
Sonic's foot tap would be perfect with the caption "I'm waaaitiing..." That's a classic Sonic line.
BentoAUS's avatar
BentoAUSHobbyist Digital Artist
I think this is a better classic Sonic design than the one in Generations and Mania. He just looks cooler here.
jadynsbeginerdrawing's avatar
jadynsbeginerdrawingStudent Digital Artist
COOL
mdsd95's avatar
mdsd95Hobbyist General Artist
Ahah this is the real personnality about this hedgehog ! Yeah you just recreated the game's animation, but this is a good job ^^.
Zipppppp's avatar
ZippppppStudent Digital Artist
Oh look, another person realized what color Classic Sonic's iris actually is! (It's not green like in generations' model, but inestead DARK BLUE as shown in CD's title screen)
SaveOurPlanet01's avatar
SaveOurPlanet01Hobbyist Digital Artist
I love this, this is soooooooooo awesome. I love it!!! XD
DrIvoEggman1991's avatar
hmmmmmmmmmmmm.......
I HATE THAT HEDGEHOG!!!!!!
brown-dash47's avatar
brown-dash47Hobbyist Traditional Artist
you say it is a joke, right?
jayzap96's avatar
jayzap96Hobbyist Digital Artist
The grin he makes, mixed with the darker colour he has here, he looks so much like the Dreamcast era Sonic!
papercoder2's avatar
papercoder2Student General Artist
this is cool
revoltriot's avatar
Amazing! Great model and animation!
conmankey's avatar
conmankeyHobbyist General Artist
amazing! how long did it take to create this?
robertamaya's avatar
robertamayaHobbyist Digital Artist
OMG! That is the most amazing thing I've seen!
2dforever's avatar
2dforeverProfessional Digital Artist
Beautifully made. It seems to capture more of the classic official artwork than the Sonic Generations model does. Nicely done!
bubbles46853's avatar
This is freaking adorable!!!  And this was made FOR the Sonic Twitter?  That is awesome!!!
thiagomii's avatar
Wow!!, this model has to be in sonic forces....is the best classic sonic model of all time :o
Bantranic's avatar
BantranicHobbyist Digital Artist
amazing! Looks like it was straight out the game!
AdamWN's avatar
AdamWNHobbyist Artist
This is great!
b2j136's avatar
Sega needs to hire you holy shit this looks LEGIT wow
LBPPlayer7's avatar
LBPPlayer7Student Artist
they sorta did, this was for the sonic twitter
Mobius-52's avatar
This is the best Sonic fan art of all time. It looks BETTER than any of the official artwork.
ZiggyTheZombieHedgie's avatar
ZiggyTheZombieHedgieProfessional Digital Artist
It looks just like Sonic Mania!
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
©2019 DeviantArt
All Rights reserved