Deviation Actions

Ecchi-Senshi's avatar

Hip Study - Second Revision Alpha

By Ecchi-Senshi
Edit: Okay. Now that I have my tablet, I think I'll update these to all have color. I need to make a skin tone pallet anyhow. Also. I'll be adding more types when I get the time, and drive. The old version will be here. [link]

Edit: Didn't expect this to get so much attention. Now I have to do it properly, so I'll be updating it over time with cleaner drawings, and around 9 to 16 variations.

Original [link]

These are just a few of the body types I've noticed while looking at wimminz on the internet.

There are entirely too many. Not fun at all. I didn't even mess with super thin, and heavy set versions of these. I'm still trying to figure out the bases. :rage: Mostly time consuming, but when I finally get around to drawing my characters, I'd like to have a few standards to go by.

I really need to be working on heads and shoulders, not torsos, but I loves me a torso.

The one with the wide hip at the thigh usually has an ass to go with it I've noticed. Fairly common on black women. Interesting to note that if you aren't familiar with women's clothes, the hip measurement is actually measured at the widest part of the thigh, not the actual hip bone.

If you made a comment about what body type you were, I'm trying to include you, but I'll have to cut off at some point before this image becomes super huge, and I eat an entire sketch pad, haha.

If you are 2nd body type in the second row, consider finding jeans made for black women if you haven't been already. I hear they are expensive though...
Image details
Image size
6801x6000px 2.06 MB
Published:
© 2011 - 2021 Ecchi-Senshi
Comments312
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
Nice collection of torsos ;)
Darranford's avatar
Really REALLY good observations. I failed to observe these details for a long time.

I think what happens when the thighs are "thick" or just far wider than the hip crests, it's that the person has large femurs (and so usually have long legs.)

Yeah, I know this is an ancient upload. It's still excellent info.
Ecchi-Senshi's avatar
Thanks. ^^ I still need to go back and work on it someday. So many more types to add.
babychao's avatar
I have no hip or thigh curve, i am a goblet shape and when slim am built like a runner if I gain weight I become an apple ( yuck yuck yuck)  getting jeans is a nightmare as they hang where hips should be. I am two size bigger on top.
Ecchi-Senshi's avatar
I really need to get onto fleshing this out more someday, and add your type as well as others. You have the reverse nightmare of everyone else where it fits in the waist, but not the thighs, haha. I even have that problem as a dude, and they don't really make stretchy pants for us, so I wind up buying them a couple sizes larger in the waist and just wearing a belt.
babychao's avatar
its a hideous shape for a female to have, part of a disease thats caused me misery PCOS. I am on a weight loss diet which will mean I'll be more plank like when the remaining 21 pounds comes off
constellationtears's avatar
im like...#1 and 3 lmao
plaidNok's avatar
Great work. I think it might be easier to do one like the one you have here, and then a separate one for more 'extreme', really 'complicated', body types, mainly a few on the skinny andOr young side and several on the heavy side. Really, the heavy side may end up with enough different shapes to go into another realm entirely, but basing all of them on the basics you have here seems like a reasonable start. So complicated, lol, so many combos of skeletal shape/size/proportion, muscle shape/size/proportion, and fat distribution/shape/size/proportion. GL
And thanks for posting this, great reference.
nasiapink's avatar
I'm a mix of the second one and the last one X3
ShadowbladeRavyn's avatar
Interesting. For me, my ideal girlfriend would have the body of the second, sixth, or eight.
Yazmine1's avatar
I'm like a mix of the second and the sixth
Ecchi-Senshi's avatar
Somehow I read that as a mix of the second and the 7th. I was like "how even does that work?" Haha.
specialcom's avatar
I think, I'm 6, btw great job!!! Idk there are lots of type of womens body! xd
Ecchi-Senshi's avatar
6 is fun. I have so many more to draw, haha. There are tons.
TheTwiggyDance's avatar
number 3  over here
Ecchi-Senshi's avatar
I've got a friend that is dead on 3. It's fun to see that so many people can identify with at least one of these. I've still got a ton to draw. I'm so lazy, haha.
Kitkatclaw's avatar
I'm the 4th with a little body fat.
Ecchi-Senshi's avatar
I don't get to see a lot of people with that type, but it's a fun shape.
Viticx's avatar
you talking about me?
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In