Deviation Actions

Drerika's avatar

Ref sheet: Shrigus

By
32 Comments
1K Views
well this suposed to be a creature i adopted form *EleanorTopsie here: [link] but changed all the design :lol: and heres kinda a new glowing and slimy creature:la:


Name: Shrigus
Gender: male
Height: 30cm
The green colour glows (at night too).
His skin is that green slimy glowing membrane. The real body is blue (inside). Some remnants of body and membrane (you can see those flying bubbles) hangin aruind him.
In sleeping form his all membrane grows into some kind of slim egg/capsule where Shrigus can sleep whithout any fear, that he'll be harmed.
The menrane lets him breathe, cuz it take only vital things from Earths athmosphere/air (he can't breathe our air, so he takes only some needed parts for him).
Hes able to float in the air.



Shrigus (C) ME:icondrerika:

[link]
Image details
Image size
1173x1696px 356.49 KB
Make
HP
Model
HP psc1400
Date Taken
Mar 25, 2012, 8:50:57 PM
Published:
© 2012 - 2021 Drerika
Comments32
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
Rhon-Duh's avatar
Sooo CUUUTE! ^-^ :iconsocuteplz::iconomgsocuteplz:
White--Swallow's avatar
Drerika's avatar
White--Swallow's avatar
ARPG-Q33N's avatar
gawd i love him >u<
he's so cute *-*
*hugs Shrigus*
awwwwwh, so, cute! *^*
Drerika's avatar
oh glad you hink so :la:
Thank you :dummy:
DiloTheSeaDragon120's avatar
OMG I'm gonna die trying to draw one of your characters for the contest! XD I love them all but their SO hard to draw! XD
Drerika's avatar
well this one i think kinda easy ;P
DiloTheSeaDragon120's avatar
yeah this one is but others I love are hard XD
Drerika's avatar
well yeah i almost didnt killed my hand while drawing some XD
DiloTheSeaDragon120's avatar
XD I drew like 5 of yours but I can't find one my style...
Drerika's avatar
ow you better finish all those 5 :D
DiloTheSeaDragon120's avatar
:D I think I may submit the shark one
View all replies
MyFoxie's avatar
can i use this for your contest??
Drerika's avatar
you can use this only to draw him reight as a reference
MyFoxie's avatar
ok thanx
...(5min later)don!
Emmi-Kat's avatar
Does sunlight have any effect on him?
Drerika's avatar
yeah membrane lights as the glass :)
Emmi-Kat's avatar
Is that good or bad?
Drerika's avatar
good, why it should be bad?:shrug: XD
Emmi-Kat's avatar
It could, umm, burn him? Or make him sparkle.:XD:
Drerika's avatar
no i just wrote the similar shinig, no burning XD
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In