k
literature

king of hearts. terushima yuuji

dovelair's avatar
By dovelair   |   Watch
166 34 4K (3 Today)
Published: May 3, 2017

*



“Hey babe, want to see a magic trick?”

“You keep talking to me like you’re trying to pick me up from a bar.”

“Can’t help it, [Name],” Terushima drawled, “Whenever I’m with you it’s always like the first meeting all over again.”

“Sir, would you like some cheese with that? I recommend the parmesan. Or perhaps the mozzarella?”

“Yeah, yeah, it’s cheesy, whatever,” he laughs. “So, how about it, love? Care to give it a try?”

“Yuuji, we’ve been together for years now. I’m sure I’ve seen all your magic tricks at this point,” you tell him, though you remove yourself from the mess of paperwork in your desk and plop down the bed beside him with a resounding thud, “but I’ll humor you anyway.”

A mischievous glint surfaces in his eyes. “Pick a card.”

“Then place the card in your pocket,” he instructs, and you sink the card down your pocket without protest. “Now watch carefully.”

He shuffles the cards again with careful precision that showed infinite amount of practice and faded paper cuts on his fingers. After shuffling one last time, he picks a random card from the deck and flips it.

“Is this the card?” Terushima smirks, revealing a king of hearts card between his fingers.

Your hands immediately dive into your pocket. “What? But I put that card in my—”

Except something else cold and metallic tickles your fingertips.

A ring? Why would there be—

Oh.


“So, will you be my queen of hearts?”

                

© 2017 - 2019 dovelair
/CHEESE GRATING INTENSIFIES
a short fic with exactly 250 words heh 

for my birbhoe ObscurePhoenix bec she's a hoe for this handsome guy :^)
super late since his birthday was in april lmao

haikyuu (c) furudate haruichi
icon and manga coloring by phonograph
Comments34
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
IsozakiSui's avatar
IsozakiSuiHobbyist General Artist
Smooth.... Still it was cute...Chiyo Fangirling Icon 

Now I'm like , Why am I single?Cry forever 
keijiis's avatar
ahaha yuuji's so smooth haha
this is so fluffy!! i love this!
lunasilvia's avatar
That smooth motherfucker
FallenUprising's avatar
FallenUprisingHobbyist General Artist
oH. 










Well tHAT just happened
SuJuSE15's avatar
SuJuSE15Hobbyist Traditional Artist
THIS WAS CUTE AS FUCCCKKKKK 
Mikittykun's avatar
aaaaaaah, so much good cheese!
i love it!!!!
bookerror's avatar
bookerrorStudent Writer
Damn that was so cute!!!
StarreLite's avatar
AAAA THIS WAS SO SMOOTH!!!! SO GOOD!!!!!
KarmasLaugh's avatar
IF ANYONE IS GOING TO PROPOSE TO ME LIKE THIS I WILL ACCEPT STRAIGHT AWAY👏👏👏
nubesitos's avatar
oH MY GOD
THSI I LVOE THIS
KarenTakamiya's avatar
KarenTakamiyaHobbyist Writer
best short fanfic of yuuji out there! this guy so damn smooth like silk i don't mind tripping all over again
dovelair's avatar
TELL ME IF IT'S SUCCESSFUL OR NOT LMAO
sonjineko's avatar
sonjinekoHobbyist Artist
OMG!!!!! Im in tears! This is so cute, flufy and pure! LOve it!
(Its super rare to read something pure from this guy. God job!)
dovelair's avatar
THANK YOU!!!!
we need more pure fics for terushima. fluffy ones, especially.
sonjineko's avatar
sonjinekoHobbyist Artist
Yes he deserves it!
flowerknees's avatar
OHHHH MY GOSH
this so so good

its perfect

there needs to be more yuuji fics here!!
dovelair's avatar
THANK YOU!!!
yea bro we need more yuuji fics
A LOT MORE YUUJI FICS
starrymayflower's avatar
hOW DO U MANAGE 250 WORDS OF PURE AWESOMENESS
NOW THAT'S THE REAL MAGIC 
dovelair's avatar
SELL YOUR SOUL TO THE DEVIL FOR BETTER WRITING
lmao the actual magic trick doesn't even make any sense
taiyokai's avatar
BRO I DIED.
this was so cute, my heart......it's soaring 
thank you for writing about the legend that is terushima yuuji.
dovelair's avatar
LIVE AGAIN FOR TERUSHIMA
fluff for terushima is the best
thanks so much, friendo :^)
taiyokai's avatar
I KNOW RIGHT
it always makes my day when i read fluff about the best life of the party 
of course!
ObscurePhoenix's avatar
ObscurePhoenixHobbyist Writer
Terushima may be part of the trash dump, but that line was clean!
Thanks for this, birbhoe, it was a pleasure to read.
You know me so well :^)
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In