Shop Forum More Submit  Join Login
C O R R I D O R by DeepChrome C O R R I D O R by DeepChrome
A ship, fresh to the realms of interstellar explorations, discovers a massive nebula. The crew decides to investigate it further--the scientists for their gaseous analyses, the explorers for the unknown, the artists for the paintings, and the philosophers for the view of Heaven. Now the ship is so close that the nebula blocks out the glow of all the stars behind it.

All brushwork, eraserwork in Photoshop 7.0. That fuzzy white glow is a subtle Diffuse Glow effect that I set at a level that allowed the hard edges in my brushwork to show.

I'm also trying to do bigger images than I'm used to. This one's 2000 by 1500. Not huge by any stretch, but definitely allowing for more details to be put in without suddenly discovering that 5 pixels is still too big. :crazy:
Add a Comment:
 
:icontynorg-six:
Tynorg-Six Featured By Owner Mar 2, 2013  Hobbyist General Artist
Hey, you know what this reminds me of? That scene from Star Wars Droids with Mungo Baobab in it. "We're headed right for that radioactive cloud! We're doomed!"
Reply
:iconnekoknuxaechidna:
NekoKnuxaechidna Featured By Owner May 8, 2008
Oh nice job on this concept! You really know how to make spaceships!=D
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner May 8, 2008  Hobbyist Digital Artist
Thank you. :D
Reply
:iconxjojox:
xJojox Featured By Owner Jan 2, 2005
Bit too fuzzy for my liking but it kinda reminds me of the birth canal in "Look who's talking". ;)
Reply
:iconquinndx:
QuinnDx Featured By Owner Jan 1, 2005
Reminds me of the Colony Ships in Hegemonia. Maybe that's what the inside of the wormhole looks like?

At least in Kariak occupied space.=p
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner Jan 2, 2005  Hobbyist Digital Artist
:rofl: Good one Quinn.

xJojox....A birth canal. Hmm. :giggle: I've never heard that said about a nebula I drew. Eh. First time for everything. :lmao:
Reply
:iconsumopiggy:
sumopiggy Featured By Owner Dec 17, 2004   Digital Artist
:D Great stuff Claura (Thats ur name ae? :P lol sry if I spelt it wrong). Love the reds, and great contrast :)
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner Dec 17, 2004  Hobbyist Digital Artist
It's Amy. ;) :P
Reply
:iconsumopiggy:
sumopiggy Featured By Owner Dec 17, 2004   Digital Artist
Lol sorry! I just remember Claura or something from your msn display name a while back and never bothered to ask if it was your name :) Well now I know.
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner Dec 17, 2004  Hobbyist Digital Artist
Caulifa. A Dragonball Z RP name that's been recently retired. :D So yeah, it could be easy to mix up. And no it's not my name. :giggle: But I forgive you. XD
Reply
:iconfelleddragon:
FelledDragon Featured By Owner Dec 15, 2004
ooh fluffy... awsome approach!! :lonely: its so sad.. I must practice more..
Reply
:iconboredperson8000:
boredperson8000 Featured By Owner Dec 14, 2004
Thats great, the colors are beautiful! Brushes can really do more than most people think, i used brushes to make the clouds in [link] Great job!
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner Dec 14, 2004  Hobbyist Digital Artist
Gokulio--Photoshop, not anything else. :D

boredperson8000--Thanks for your comments, and yes, they do. :nod: It's something I'm still in the process of learning. :D BTW, those were the default brushes the whole way through, and no smudge tool. :D
Reply
:iconc-abdulio:
C-Abdulio Featured By Owner Dec 14, 2004  Student Digital Artist
wow...all that with Photoshop huh? Which one, the regular or Illustrator? Damn you're good :0_o:
Reply
:iconnicksname:
nicksname Featured By Owner Dec 14, 2004
That's cool. It looks more like an artery to me though. Like somebody was shrunk down into the cliche.

The ship looks great too.
Reply
:icondeepchrome:
DeepChrome Featured By Owner Dec 14, 2004  Hobbyist Digital Artist
Thanks everyone. :D Now I see what I really gotta focus on in my next space piece--the ships! :lmao:

I had fun doing this one--about 2 and a half hours in one sitting. :shrug: I'll probably try another one later today, see if I can do a space battle or something.
Reply
:iconscreamincricket:
ScreaminCricket Featured By Owner Dec 14, 2004   Writer
*is jealous of the awesome ship* :boogie:
Reply
:iconchibifrank:
ChibiFrank Featured By Owner Dec 14, 2004   Digital Artist
awesome work!!!! great job. its really cool
Reply
:iconnovacron:
Novacron Featured By Owner Dec 14, 2004  Hobbyist Digital Artist
great work man, I love that ship :D
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
December 14, 2004
Image Size
1.3 MB
Resolution
2000×1500
Thumb

Stats

Views
719
Favourites
9 (who?)
Comments
19
Downloads
78
×