cottondragon's avatar

Bongo

51 11 880 (1 Today)
By cottondragon   |   
Published:
© 2013 - 2020 cottondragon
Soooo here he is, the most dangerous and unpredictable dog I've ever worked with and also the one who attacked me a few weeks back. His name is Bongo, he is ca. 2 years old and his life was one big mess. He was kept in a crate, no input, not socialized at all, no contact to humans or other dogs. I love him a lot, even tho I still have nightmares. I seriously have no idea if he can be fixed at all, he has attacked and severely bitten about 8 times now if not more :/ It was the staff and other people who tried to work with him and he is starting to aim for the throat. Funny enough he is very attached to me and he still growls (growling is good, cuz he warns and doesn't bite immediately) if I do something he doesn't want. There is a lot of pressure, I'm the last one standing, the last and only person who wants to train him. I hope, hope, hope we will succeed, if not it might be his death-sentence as our chairman has already stated that putting him down is starting to become an option... Duuuuuuh more nightmares, lol. I need a happy ending for this, he needs it, he deserves it. 
Image size
720x490px 45.77 KB
Comments11
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In
rubiredridinghood's avatar
rubiredridinghoodStudent General Artist
UMMM something happened plz delete my comment if you can. 
JayaJava's avatar
JayaJavaStudent General Artist
Wow. Such a gorgeous dog and so dangerous as well.
Is he mixed with rott?
cottondragon's avatar
cottondragonProfessional Digital Artist
Oh he is gorgeous and can be really sweet-IF he doesn't decide to totally flip :< I just have no clue at all what triggers him, it seems totally random...
Yes I'd say he is a Rotti/Border-Collie or Bardino mix, sadly he has no papers, it would really help to know what breeds are in him...
Kazali's avatar
KazaliHobbyist Digital Artist
That poor boy... and poor you :( I have to admire your determination, but I hope you'll take care of yourself, too! :heart:
cottondragon's avatar
cottondragonProfessional Digital Artist
Lol yes, we are one big mess together^^ He can be so very sweet, he starts to cry when I leave him but then again he also can go totally banana with no reason *sigh* I would love to take him to the vet and have him checked as he might have problems with his thyroid buuuut this is kind of difficult if you can't put a leash on him and the vet couldn't even touch him :'D Yes, I am not working with him without hardcore protection, we all learnt our lesson on the rather painful way ;D 
ArticWolfSpirit's avatar
ArticWolfSpirit Traditional Artist
what kinda dog is he? my dog looks exactly like him but smaller
cottondragon's avatar
cottondragonProfessional Digital Artist
He has no papers, from his behavior and looks I'd say Rottweiler (the markings ;D ) Border-Collie or Bardino mix. What is yours? 
ArticWolfSpirit's avatar
ArticWolfSpirit Traditional Artist
i think my dog is rott lab but he isnt the size of either cuz he is full grown at 35 pounds but idk he has the markings of the rott, or a beuceron but not the height of either. im not sure eventually im gonna dna test him. 
ZabbyTabby's avatar
ZabbyTabbyProfessional Digital Artist
Wow… that is terrifying…. :(  I hope he can be helped but that it just really scary.  What kind of dog is he?  Looked like a central asian ovcharka at first.

Are you feeling better though? D:
cottondragon's avatar
cottondragonProfessional Digital Artist
Yes it is kind of frightening to work with a dog like that especially he has no control over his jaws at all meaning that if he bites, he makes deep holes unlike my malinois for example, he also uses his teeth but not even makes bruises. Hmmm, I'd say he is a Rotti-Border-Collie or Bardino mix, maybe yes also an Ovcharka in it, hard to tell^^ 

Yes, I am getting there, my arms look like Frankenstein and for a while I was really depressed but it gets better every day :) :hugs:
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Log In