Shop Forum More Submit  Join Login
Vash's Beach Day by Ascynd Vash's Beach Day by Ascynd
View full size to get rid of the blur...

All sandcastles must be demolished after their creators have left the beach... and Vash gleefully takes this upon himself as his duty. Although he lacked the ability to either practice magic or build sandcastles of his own, this did not prevent him from finding his own fun at the Wyngrew beach party. Unfortunately after a hard day of destroying sandcastles and digging sand pits, he proceeded to track sand across the freshly cleaned floor of the Nook, much to his brother's dismay. Alma will probably give him a good scolding for forgetting to wipe his feet outside.... =P

9/209 coins (2 full body color of Vash=4, 1 full body color of Verrik=2+1 for gift, 2 backgrounds (first and last frame)=2), credit for Visible Claws upgrade.

Vash (c) Me
Verrik (c) knux33
Wyngrew (c) Nestly

Wyngrew are here:       :iconwyngro:
Add a Comment:
 
:iconrabidwuff:
RabidWuff Featured By Owner Jun 15, 2016  Hobbyist General Artist
Awww look at that confident strut~ Haha
poor Verrik's gonna have to clean up after his brother's mess again
I wonder how they're going to be when they're all grown up XD

Really love the details and the simplicity of this comic! Keep it up!
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner Jun 16, 2016  Hobbyist Digital Artist
Thanks! I have some ideas for what Vashon will be like, but I leave some room for development.
Reply
:iconrabidwuff:
RabidWuff Featured By Owner Jun 30, 2016  Hobbyist General Artist
You're welcome! Definitely looking forward to that!
Reply
:iconknux33:
knux33 Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist General Artist
Oh gosh Vash xD I am not surprised. And pfffff, I love how Verrik looks in the background with his bucket and sponge!

Huh though, wouldn't this be 9 coins? 3 Fullbodies, +1 for a gift, +2 backgrounds =9?
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Thanks! I'm glad you liked it! And you're right I forgot that full bodies are 2 coins base now, thanks for catching that. :B
Reply
:iconnestly:
Nestly Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Omg, look at that proud strut. x'D Oh Vash, hahahaha. This is great.

What does Verrick have there? (That red box thing)

Can't wait to see these boys grow up! :D
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Yep its supposed to be a sponge like the one Verrik has here:
Little Helper by knux33
But I fail at props.

And yep he's definitely a kid with way too much energy. Thanks, glad you like it! And I can wait for him to grow up for now, but I do have plans, hehh..
Reply
:iconnestly:
Nestly Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
OHHH A SPONGE, lol. Derrr. First thing I thought of was "funny colored cheese" haha.

Yussss we all know your plans, hah!
Reply
:iconthlyatara:
Thlyatara Featured By Owner May 25, 2016
It looks like Verrick has a sponge to me >.<
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Yep I got the idea from this one -
Little Helper by knux33
But I fail at props...  :B
Reply
:iconthlyatara:
Thlyatara Featured By Owner May 25, 2016
Yeah, I fail at props too, so don't feel too bad! I'm not even sure how one would draw a sponge to be honest ^^;
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
At least all the practice seems to be helping!
Reply
:iconthlyatara:
Thlyatara Featured By Owner May 25, 2016
That's good! And yeah, practice does seem to help. I'm currently doing a redraw of something I did a year ago, and good god has my style changed o.O
Reply
:icontooniecheckers:
ToonieCheckers Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
omg thats adorable
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Thanks, glad you like it! =D
Reply
:iconask-splash-sparkz:
Ask-Splash-Sparkz Featured By Owner May 24, 2016  Hobbyist Digital Artist
((Oh my goshness. XD Poor Verrik gotta clean that up now. Good thing it's not on carpet though.))
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Haha yep. I'm sure he's very annoyed with his brother right now... even when it's not on carpet, sand gets everywhere and is a massive pain to clean up, heh!
Reply
:iconask-splash-sparkz:
Ask-Splash-Sparkz Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
((Yeah. XD I think we may need to invest in a wyngro version of a vacuum cleaner or at least someone with wind magic. Just don't get it wet. XD))
Reply
:iconjemanite:
Jemanite Featured By Owner May 24, 2016
Oh man x'D I love how playful this is!
He looks like a proud puppy after a hard day outside
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Heheh he IS very much like an energetic, destructive puppy. Thanks!! =D
Reply
:icontopazowl:
TopazOwl Featured By Owner May 24, 2016  Hobbyist General Artist
amazing, seems like he enjoyed destroying that sandcastle a little too much >w<
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 24, 2016  Hobbyist Digital Artist
Thanks! He can be a little terror when he doesn't have somewhere constructive to expend energy.
Reply
:icontopazowl:
TopazOwl Featured By Owner May 24, 2016  Hobbyist General Artist
he should come help Milly look for sparklies some time, she's always looking for expedition members >w0
Reply
:iconascynd:
Ascynd Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Heh Vash is always up for some adventure! He's pretty good at finding trouble, too. :B
Reply
:icontopazowl:
TopazOwl Featured By Owner May 25, 2016  Hobbyist General Artist
he seems like a real trouble maker >w<
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 24, 2016
Image Size
977 KB
Resolution
1114×1432
Link
Thumb

Stats

Views
309
Favourites
25 (who?)
Comments
25
Downloads
0
×