Shop Forum More Submit  Join Login
Blunderbuss by ArtOfBenG Blunderbuss by ArtOfBenG
Some more steampunkness :D

Hope you like it
C&c welcome
:)
Add a Comment:
 
:iconkrenicon:
Krenicon Featured By Owner Aug 17, 2014  Hobbyist Digital Artist
Wow! is it alright if I use this picture for my YouTube channel, I have not fully started it up yet but I am going to make animations, link: www.youtube.com/channel/UCEZSu…
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Aug 18, 2014  Professional Digital Artist
Sure, as long as you give credit :)
Reply
:iconkrenicon:
Krenicon Featured By Owner Aug 18, 2014  Hobbyist Digital Artist
Thanks I will have it up within 24 hours
Reply
:iconjvel4073:
jvel4073 Featured By Owner Sep 25, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Stunning Work, Love this art piece, Very Impress. :sun:
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Sep 25, 2011  Professional Digital Artist
Thx!:)
Reply
:iconjvel4073:
jvel4073 Featured By Owner Sep 25, 2011  Hobbyist Traditional Artist
Your well come.
Reply
:icondagrant:
DAGrant Featured By Owner Apr 12, 2011
Wow, I love a good dwarf.. and this with the blunderbuss and great armor.. wonderful work. Love his face, great character.
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Apr 13, 2011  Professional Digital Artist
Thx! Glad you like it! :)
Reply
:iconwhendt:
whendt Featured By Owner Apr 12, 2011  Professional General Artist
great digital paint!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Apr 13, 2011  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:iconwhendt:
whendt Featured By Owner Apr 13, 2011  Professional General Artist
your welcome
Reply
:icontndrhrtd37:
tndrhrtd37 Featured By Owner Jan 29, 2011
Wonderful...
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 29, 2011  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:icontndrhrtd37:
tndrhrtd37 Featured By Owner Jan 29, 2011
Your welcome :hug:
Reply
:iconthelangfordian:
TheLangfordian Featured By Owner Jan 17, 2011  Hobbyist Digital Artist
Like this, got a cool hint of warhammer in there, very cool steampunkness!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 17, 2011  Professional Digital Artist
Thx, glad you like it!
Reply
:iconwerner-diedericks:
Werner-Diedericks Featured By Owner Jan 6, 2011  Professional Digital Artist
Nice colours :)
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 6, 2011  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:iconwerner-diedericks:
Werner-Diedericks Featured By Owner Jan 6, 2011  Professional Digital Artist
No problem :)
Reply
:iconmetalmagpie:
MetalMagpie Featured By Owner Jan 5, 2011  Hobbyist Writer
Great image. :clap:
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 5, 2011  Professional Digital Artist
Thx:bow:
Reply
:iconouroborosi:
OuroborosI Featured By Owner Jan 3, 2011  Hobbyist General Artist
love the chains there a great detail.
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 3, 2011  Professional Digital Artist
Thx:)
Reply
:iconneshta1:
Neshta1 Featured By Owner Jan 3, 2011
Love that picture! Also, love steampunk anything!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 3, 2011  Professional Digital Artist
Thx, yeah, steampunk is awesome!
Reply
:iconneshta1:
Neshta1 Featured By Owner Jan 3, 2011
Steampunk with dwarfs= Something greater then awesome!
Reply
:iconmelyanna:
melyanna Featured By Owner Jan 3, 2011
Amazing character design and great execution! :)
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Jan 3, 2011  Professional Digital Artist
Thx! Glad you like it!
Reply
:iconcrazymeau:
Crazymeau Featured By Owner Dec 25, 2010  Hobbyist General Artist
Brilliant! I love this! He looks almost dwarvish but ultra cool dwarvish haha, nice work!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 26, 2010  Professional Digital Artist
Hehe, thx:thanks:
Reply
:iconcaldish:
Caldish Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional General Artist
a character with a lot of character. i like! the color schemes add a nice touch
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 23, 2010  Professional Digital Artist
Thx:)
Reply
:iconalyrah-sabre:
Alyrah-Sabre Featured By Owner Dec 21, 2010  Hobbyist General Artist
LOL. my aplogies, I meant -drenched-.
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
:)
Reply
:iconalyrah-sabre:
Alyrah-Sabre Featured By Owner Dec 21, 2010  Hobbyist General Artist
Wow!
He puts the GRAND in grand-daddy! Wonderful ben ben! I am impressed with the textures on the armor and gun as well as the background! The chains look awesome!

The character in the face was brought out well with the big nose.

The big ass musket was a nice touch, and the wood texture well blended.

But perhaps, as my crit. I would suggest changing the colour of your secondary or primary light. I understand that steampunk is grunge drenged in earth colours, but I think a blue or green, or some cold colour as an undertone or highlight would breathe more life into this artwork. Contrasting colours are wonderful and it would break away from a potentially monotonous look.

Hope that didn't sound too harsh. Overall its still very impressive!
Well done!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Thx! I know what you mean, will look into it :) Thx for taking the time to crit!
Reply
:iconalyrah-sabre:
Alyrah-Sabre Featured By Owner Dec 23, 2010  Hobbyist General Artist
Well thats good then. Pleasure for the crit. Hope i'm not too critical. LOL. As long as it's helpful and positive!
Reply
:icongunarhipis:
gunarhipis Featured By Owner Dec 21, 2010
super (:
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
:)
Reply
:iconmoray-eel:
moray-eel Featured By Owner Dec 21, 2010
great design!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:iconraresdk:
raresdk Featured By Owner Dec 21, 2010
cool one! kinda reminds me of Kardel Sniper from DOTA :D
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Lol, yeah, now that you mention it :)
Reply
:iconcommonjohn:
commonjohn Featured By Owner Dec 21, 2010  Hobbyist Digital Artist
Great! I especially like the beard and pipe :D
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:iconversya:
Versya Featured By Owner Dec 21, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Beautiful colors. The lighting makes the important character! well done!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Thx! Glad you like it!
Reply
:icondialogous:
Dialogous Featured By Owner Dec 21, 2010   Writer
Waah, so nice!
Reply
:iconartofbeng:
ArtOfBenG Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Digital Artist
Thx!
Reply
:iconfazzzzza:
fazzzzza Featured By Owner Dec 21, 2010  Hobbyist General Artist
amazing, really great done!!
Reply
Add a Comment:
 
×





Details

Submitted on
December 21, 2010
Image Size
579 KB
Resolution
837×1184
Link
Thumb

Stats

Views
7,246
Favourites
270 (who?)
Comments
51
Downloads
181

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.