Shop Forum More Submit  Join Login
Sailor Kappa Centauri by AnnAquamarine Sailor Kappa Centauri by AnnAquamarine
My oc Sailor Kappa Centauri in princess or civilian form.


Her star name is Qí Guān Sān (sounds like from "Star wars" xD ) what means "Third of the Imperial Guards". Anyway, she won't have such a name, I need to create new nation of Rigilans for her. Her powers are to make people tell about their hidden feelings but her mythical domain is love, so all those feelings she can reveal are (almost) always connected to love.

First time we can see them in acton is long before her appearance – Alric touches ancient statue of Kappa Centauri Senshi and he reveals his true feelings for Aqua.
Her true appearance takes place when desperate princess Menkent (future Theta Centauri) wants to marry prince Alric (it will be ~chapter 8). All senshis are trying to do something about it, cause they want Alric to be with Aquamarine. In the final scene Kappa will use her powers to show everyone their true feelings (Menkent’s mother will admit to cheating her daughter; she will be crushed and angry, Hadar will be angry as always, Aqua will want to stay a righteous queen, Gamma sisters will cry… - big drama with henshins and senshis awakening in background and Alnair will save everything! Almost everything except poor Alric who will be from that time like a marriageable princess…).
Kappa is really warm person who wants everyone to be loved. She always smiles and always talk warm to everyone. Calm and quiet also in fight – she prefers to use mind control powers than offensive techniques.
She’s one of the oldest senshis, almost 3k years old just like Alric (they all live as long as needed to met the queen and as long as their stars). Her wings are pale pink with some pale blue feathers.

Spells: Mindless Marionette, Mind Control, Love and Affection; Kappa Centauri Star Power, make up!
Visual: Her basic fuku is cold, pale blue with purple, in knight form her armors main color is also blue. She’s one of five red-haired senshis in Centaurus (with Proxima, Rho, Mi and half blonde half ginger Ni) but, she’s the one with pure fiery red hair.



Here're previous sketches of her with view from LoTR generator :D After coloring I opened it and saw that her skin shouldn't be so pale... now she looks a little bit vampiric
LINK


Ps. I know I have 3 art-trades pending. They're on their way, I really don't like to draw something with poor quality... so that's why it's so hard for me and it takes too long :<


This's really quick sketch, made in less than 1h. I used hair cheat brushes (with my own modification) from here and this photo inspired me:
Hair
inpsiration 1
inpriration 2
Add a Comment:
 
:iconsirsubaru:
SirSubaru Featured By Owner Feb 26, 2016  Professional
pięknie te włosy wyszły ^ ^ i ogólna kolorystyka.
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 28, 2016   Writer
Dziękuję, Żelku :D
Miało być inaczej w założeniu, ale nawet fajnie wyszło w tej postaci :)  Taka oryginalniejsza się zrobiła.
Reply
:iconicempress:
Icempress Featured By Owner Feb 25, 2016  Hobbyist Digital Artist
Śliczna jest.
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 25, 2016   Writer
Dziękuję :aww:

Wszystkim się strasznie podoba choć to w sumie speed paint (o ile wektor można speed paintem nazwać).
Reply
:icontgpl:
TGPL Featured By Owner Feb 24, 2016  Hobbyist Artist
Śliczna, ale co tu kryć, zawsze miałem słabość do rudych. I fajnie wyszły te warkocze, ciut w typie takich typowych "drilli" jak w niektórych anime, ale bez takiego popadania w groteskę.
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 25, 2016   Writer
To są tzw kłoski chyba. Plecie się z czterech pasm a nie trzech. W jakim sensie "drilli"? :XD: Zwizualizuj i tę groteskę.
 
Mam za dużo rudych i białowłosych charów :XD: Ale prawdziwie czerwone jak krew ma chyba tylko ona :)

Dzięki za wizytę! :boogie:
Reply
:icontgpl:
TGPL Featured By Owner Feb 26, 2016  Hobbyist Artist
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 26, 2016   Writer
Aaaaaa :XD: Dżizas! Nope, nope, nope :D To zwykłe warkocze-kłoski, a to to się robi na lokówce :D
Reply
:iconbonbon2013:
BonBon2013 Featured By Owner Feb 24, 2016  Hobbyist Traditional Artist
Hohoho, co za przepiękny portret!! Blada cera super kontrastuje z intensywnie rudymi włosami :D Cieniowanie włosów ogromnie mi się podoba, jak z reklamy super szamponu <3 I świetna robota z zaplataniem warkoczy ^^
btw odpowiadając na smska, to jak wszystko jedno to czy sobota jednak mogłaby być? Bo mi się pozmieniało tak trochę ;^;
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 24, 2016   Writer
Właśnie zrobiwszy jej bladą, zreflektowałam się, że miała mieć trochę ciemniejszą. Ale z drugiej str, efekt wyszedł dość ciekawy :D
Muszę dla niej nową nację Rigilan utworzyć :D coś a'la mnisi tybetańscy :XD:

Ps. włosy to haxy z tego brusza xD
Reply
:iconbonbon2013:
BonBon2013 Featured By Owner Feb 25, 2016  Hobbyist Traditional Artist
Ja bym tak zostawiła, naprawdę ładnie to wygląda :D
Boziu że Tobie się chce to wszystko obmyślać, za każdym razem tak mi źle, że mi się ani trochę nie chce XDD'
Hai napiszę jutro ostatecznie co i jak ^__^
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 25, 2016   Writer
Wiesz, no lubię wymyślać :]
Najlepiej mi wymyślać. Powinnam mieć pachołka, który wszystko z mojej głowy rysuje lub spisuje :XD:

Oki! To napisz mi na privie o której i gdzie mam przybyć :] Na Gocław się wybierę jakby co ;D
Reply
:iconbonbon2013:
BonBon2013 Featured By Owner Feb 26, 2016  Hobbyist Traditional Artist
Może Kokos przyjmie dodatkowe pół etatu XD ?
Jutro rano napiszę, mam doładowanie ale to bardziej skomplikowane i operację doładowania muszę przeprowadzić jutro rano XD'''' Boże chyba tylko ja mam takie problemy ;^;
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 26, 2016   Writer
Matko :XD:
Puść mi sygnał i oddzwonię :D Albo po prostu zadzwonię ok 12 ;]

Ps. Kokos to ma za dużo na łbie. Ostatnio ją o coś poprosiłam, a ta się wczuła i siedziała nad tym 2h :XD: wyszło super ale mam wyrzuty sumienia. Poza tym Kokos ma inną wizję moich wizji :rofl:
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 24, 2016   Writer
Ooo ok ;D
Może być, teraz zobaczyłam twą odp a sms poszedł. Może ;d to napisz mi jutro jak się na sob umawiamy :D
Reply
:iconnotchimin:
NotChimin Featured By Owner Feb 24, 2016   Digital Artist
good work Clap Love :happybounce: 
Reply
:iconannaquamarine:
AnnAquamarine Featured By Owner Feb 25, 2016   Writer
Thank you :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 24, 2016
Image Size
396 KB
Resolution
1596×2080
Link
Thumb

Stats

Views
226
Favourites
13 (who?)
Comments
17
Downloads
2
×