Recommended for you
andidas's avatar
Glass On The Dancefloor
By andidas   |   Watch
356 135 81K (2 Today)
Published: September 24, 2001
© 2001 - 2019 andidas
[updated 07-Nov-07; rerendered at 16,000 x 12,000 pixels for print]


cf. BloodOnTheDancefloor, SiameseRobots, WhyDoRobotsBleed

[2560x1600 wallpaper] and making-of via andidas.com
Image size
1600x1200px 1.49 MB
Recommended for you
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
Comments (132)
Robot58-Mech's avatar
Now that is another awesome robot made of glass :D, 12/10 for detail and design :).

Just as cool as all of your other works about glass robots ;).

Keep it up :).
Reply  ·  
mccormickld's avatar
mccormickld|Hobbyist General Artist
Love this and used it in a crude mode of humor - Men are always bad-mouthed in relationships while my son just went through 4 years of only living together. All she calls him is asshole, and she was sneaking men into their home while he was at work. My son took care of her and provided a home for her 2 children and now expected to chase her every last wish. Some women are just as evil as some men. imagesw.pizap.com/1796218400pi…
Reply  ·  
BerCeb's avatar
Very nice!
Reply  ·  
exploringtiger's avatar
real cool

he should stay away from breakdancing......lol
Reply  ·  
RyuunoTaisho's avatar
RyuunoTaisho|Student Digital Artist
I like the concept of this work... I mean I dont know how you went about it but IMO the simpleness of it is what made me like it so much
Reply  ·  
Norah78's avatar
Very Nice Blue Glass
Reply  ·  
alkabeer's avatar
Excellent work!
Reply  ·  
Atsil's avatar
Illuminating.........
Reply  ·  
JacquiJax's avatar
This photo has been featured here: [link] ;)
Reply  ·  
jkcustoms's avatar
photo? is 3D, but sooo real.. :wow:
Reply  ·  
JacquiJax's avatar
hahaha sorry.. i just used copy/paste ;) lol
is great! :P
Reply  ·  
Pinky-von-Pout's avatar
Pinky-von-Pout| Interface Designer
Flawless :+fav:
Reply  ·  
ExtremeJordan's avatar
Nice! I'm curious about what you said about most 3D programs not having GI or Caustics - What good renderer anymore doesn't have those? Anyway, I guess this wad made in 2001, so probably a lot of 3D programs back then didn't...

Anyway, great job!
Reply  ·  
andidas's avatar
yes, it was made in 2001. I just re-read my description... things have changed.
Reply  ·  
TOUGH14's avatar
TOUGH14| Traditional Artist
very nice
Reply  ·  
lthatter's avatar
hey great work just a thought thoe try useing a spot light on just the floor turn off the chanle that hits the bot any way good shit keep at it
Reply  ·  
deldaran's avatar
deldaran|Hobbyist Digital Artist
Of all your works, I like this one the most. I have admired your art for quite some time now. I've been trying to achieve the same grade caustics but I haven't been able to come even close. Maybe it's mental ray that keeps me from my victory? :P but enough about my doings, this work of yours rocks! fav+ ^^
Reply  ·  
Jason-C's avatar
Jason-C|Hobbyist Digital Artist
Pure awesomeness. :+fav:
Reply  ·  
bassiks's avatar
bassiks|Hobbyist Digital Artist
first of all i wanna thank you as i seen this pic a long time ago and it IS the pic that made me wanna use photoshop so you are personally to thank for everything :thumbsup: also this is awesome tis by far the best pic ive seen im glad i found it again cheers again :+fav:
Reply  ·  
TUSIOR's avatar
wow.......u r great artist(?).......i'm going to take this on my mousepad..:)
Reply  ·  
PiggtailGirl's avatar
I have this on my mousepad...

Liz
Reply  ·  
View 1 reply
anonymous's avatar
Join the community to add your comment. Already a deviant? Sign In
©2019 DeviantArt
All Rights reserved